اخبار الكرة المصرية

فضيحه | مستشفى خيريه تفضح المضايقات والعنصريه ضد عبدالله السعيد والاخير يقرر مقاضاة ذلك الكومباوند – صورة

كشف رئيس مجلس أمناء مستشفى 25 يناير الخيريه محمد الجارحي ان كابتن عبدالله السعيد نجم منتخب مصر ونادي بيراميدز قرر تحرير محضر ضد إدارة كومباوند ووتر واي في التجمع بسبب التعنت الرهيب الذي يواجه اللاعب.

وقال الجارحي الحقيقة السبب في ذلك الامر التراكمات الكثيرة ولكن كانت الذروة بالأمس حيث كنت شاهد على الواقعة والتي اثبتت أن عبدالله السعيد راجل وجدع جدا وأن إدارة كومباوند ووتر واي فاشلة وتتعامل بالاهواء.

وتابع الجارحي وافق الكابتن عبدالله السعيد على التبرع بتصوير إعلان لدعم مستشفى 25 يناير وحددنا معاد بالأمس الساعة 1 ظهرا لتصوير الإعلان عنده في شقته في كومباند ووتر واي في التجمع، وصلنا في الموعد، لكن فوجئنا بأمن الكومباوند مانعنا من الدخول! وإنه لابد تصريح من إدارة خدمة العملاء.

وأكمل احنا داخلين نصور معاه داخل شقته، يعني ملكيته الخاصة، يعني محدش من حقه يقوله يعمل إيه وما يعملش إيه، المهم بعد تليفونات كتير، بلغت إدارة خدمة العملاء أفراد الأمن إنه ممنوع دخول حد!.

واضأف أول ما بلغت كابتن عبدالله برفضهم دخولنا، نزل مشكورا وجالنا على البوابة ودار حوار طويل نهايته، انه جلب سيارته الخاصه لندخل معه، وتركنا سيارتنا بالخارج وكانت المفاجأة إن الأمن رفض دخولنا وأيضا قفلوا البوابة وكل سكان الكومباوند تم تحويلهم لاستخدام بوابات أخرى.

وتابع جاء اشخاص من خدمة العملاء، وكان كابتن عبدالله السعيد غاضب جدا من الموقف السخيف الذي يتعرض له وتحدث مع هؤلاء الاشخاص بالمنطق والعقل وأنه إزاي ناس جاية بيتي ومش عارف أدخلهم، وكان رد الموظفين بكل برود الموضوع مش في إيدينا دي أوامر!

وأكمل الجارحي من متابعة الحوارات فهمت إن فيه غلاسة من حد من إدارة الكومباوند ضد عبدالله السعيد بالتحديد لاسباب كثيرة والصراحة لو حد صديقي بيسألني عن مكان يسكن فيه، أكيد بعد اللي شفته عمري ما ارشحله يختار ذلك الكومباوند.

وأضاف الجارحي بعد نقاشات طويلة فشل السعيد في الدخول لشقته واضطر للتحدث الكابتن مع المحامي الأستاذ أشرف عبدالعزيز وذهبنا صورنا الإعلان في مكتبه الخاص مشكوراً.

وأكد الجارحي أن الموقف دا ما كانش أول موقف يتعرض له كابتن عبدالله وكان هناك امثله كتيرة منها بوظوا له عربية لسه جديدة وبهدلوها وتكلفة اصلاحها كانت كبيرة ورغم كدا سامح في حقه علشان موظف قاله إنه هيتقطع عيشه من المكان بسببه، ورفض يعمل محضر.

واضاف موقف تاني عنده عمال شغالين في شقته بيوضبوا حاجات رافضين يدخل أكتر من 4 عمال فقط.

وقال الجارحي كل الأسباب دي خلته يقرر يعمل محضر، أسوأ حاجة حصلت إمبارح إنك مش لاقي حد مسئول تكلمه! تخيل لما تبقى عايش في مكان زي دا، والإدارة مصدرة ليك موظفين، تمالك عبدالله السعيد أعصابه معاهم رغم الاستفزاز، وبعد ما مشينا قالي دول مالهومش ذنب دول عبد المأمور.

زي ما اكتشفت سوء إدارة الكومباوند امبارح، شفت عبدالله السعيد المحترم، اللي لما زمايلي نسيوا شنطة من معدات التصوير، شالها بنفسه، وقابلني بيها بعد ما مشينا من المكان!

واختتم الجارحي حديثه عن عبدالله السعيد ربنا يحميك ويحفظك ويبارك لك يا رب يا جدع يا محترم.

مؤسسة مستشفى 25 يناير للخدمات الطبية هي مؤسسة غير هادفة للربح مشهرة مركزيا بالإدارة المركزية للجمعيات والمؤسسات بوزارة التضامن الاجتماعي برقم 796 لسنة 2017 ونشاطها الأكبر هو إنشاء المستشفيات والمراكز الطبية والعيادات المتخصصة والمساهمة في تطويرها ومتابعتها ومساعدة الفقراء والمحتاجين عن طريق توفير العلاج والدواء بالمجان ورئيس مجلس الامناء المسؤول عنها وصاحب فكرة انشاءها هو الصحفي محمد الجارحي.

تعليقات الزوار
الوسوم
إغلاق
إغلاق