اخبار الزمالك

“انا مش ساندوتش ياخالد ” تشعل أزمة بين مرتضي منصور وخالد الغندور … والاخير يرد : كل انسان له طاقه … اقرأ التفاصيل

شهدت الساعات الماضية ازمة بين المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك و مسؤلي إعلام المصريين المسؤلين عن إدارة القناة، وكان خالد الغندور مقدم برنامج زملكاوي له نصيب من تلك الأزمة.

وبدأت الأزمة بإعلان خالد الغندور مقدم برنامج زملكاوي عن مداخلة وصفها “بالسريعة” للمستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك وذلك قبل نهاية الوقت المحدد للبرنامج بدقيقة واحدة.

ومن جانبه “انفجر” المستشار مرتضى منصور غضبا فور دخول على الهواء ليعلن انه لن يسمح بإستمرار المهزلة -حسب وصفة- داخل القناة.

وقال “مرتضى” :” اللى بيحصل دى مهزلة ومسخرة مش هسمح بيها ويوم الجمعة الساعة الرابعة فيه اجتماع مهم مع مسؤلي إعلام المصريين لوقف المهزلة دى”.

واضاف فى مداخلتة التى وصفت بالسريعة -وهو ما تم حرفيا- :” انا مش سانتدوتش ياخالد او وجبه علشان تقولى مداخلة سريعة، اللى حصل ده مهزلة مش هسمح انها تتكر تاني”.

وفي رد فعل عفوى “هز” الغندور راسة على الهواء في إشارة منه لإستغراب رد فعل المستشار الغاضب، وهو ما زاد من غضب رئيس نادي الزمالك ليفاجئ الغور بإنفعال شديد ” متهزليش في رقبتك يمين وشمال” ليرد الاخير وهو في حالة “إندهاش” انا مش عارف اصلا حصل ايه.

بعدها كتب “الغندور” عبر صفحتة الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك” :” كل بني ادم له طاقة.. اعقبها ببوست أخر قال فيه :” قولا واحدا انا اتعامل بأدب و احترام مع كل الناس عشان انا محترم و ابويا المستشار رباني علي كده و وجودي في قناة الزمالك حبا و تقديرا لجمهور الزمالك العظيم”

 

واضاف “الغندور” :” انا لا ارد علي رئيس النادي لإنه رئيس نادي الزمالك النادي الذي اشجعه و لكن يجب ان يكون الاحترام متبادل بين الجميع و لو وجودي في قناة الزمالك لا يناسب رئيس النادي مافيش عندي اي مشكلة في الرحيل من القناة و كلامي مع اعلام المصريين و شكرا للجميع”.

 

close