اخبار الكرة المصرية

حسام عاشور يهاجم سيد عبدالحفيظ.. “مش انت اللي تقول عليا كده”

انتقد حسام عاشور لاعب خط وسط الاهلي تعامل مسئولي الاهلي معه وهجوم الجمهور عليه ، مؤكدا انه كان هناك تهرب وتعنت في ملف ماتش الاعتزال

واشار الي انه تعجب من تصريح سيد عبدالحفيظ بانه علاقته انتهت بالاهلي ، مضيفا ان ليس سيد عبدالحفيظ من يقول ذلك ، بما ان حسام عاشور لاعب صاحب تاريخ كبير

حيث قال عاشور في تصريحات تليفزيونية لبرنامج “اوضة اللبس” على قناة النهار : مش انتا اللي تقول علاقة حسام عاشور انتهت بالأهلي يا سيد يا عبد الحفيظ

وتابع : حسام علاقته انتهت بمسؤلين في مجلس إدارة الأهلي لكن منتهتش بالنادي الأهلي

واكمل  : وللمرة المليون بشكر تركي آل شيخ لان الراجل ده مشفتش منه حاجه وحشه وبيحب الاهلي وجماهيره اكتر من ناس جوه الأهلي .

وأكد حسام عاشور  أنه كان حريص طوال مسيرتة مع النادي على عدم إفتعال أى ازمة مع الفريق على مدار 16 عام قضاهم داخل جدران النادي الأهلي، مشيرا إلى أنه كان يتمنى ان يختم حياته في النادي الأهلي.

وقال “عاشور” :” طوال 16 سنه قضتهم في الأهلي معلمتش ازمة مع حد وكنت بمضي على بياض فعلا، وعمرت ما عملت مشكلة مع حد او حد سمع عني اى مشكلة”.

واضاف :” قعت مع الكابتن سيد عبد الحفيظ مدير الكرة بالنادي الأهلي وقلتلة انا حابب انى العب سنتين مع النادي واعتزل في النادي الأهلي علشان اكون اكتر لاعب في العالم تحقيقا للبطولات”.

وتابع:” الكابتن سيد قالى هقعد مع الكابتن الخطيب وارجعلك، وبالفعل رجعلى وقالى الكابتن الخطيب قال أعملوا اللى حسام عاشور عايزة، وكانت الأمور تمام”.

وواصل:” اتفاجئت بعدها بالكابتن سيد قالى ان لجنة التخطيط بالنادي عاوزة تقعد معاك، وقعت اتفاجئت أن اللجنة بتقولى ان المدير الفني للفريق مش عاوزنى وعرضوا عليا تنظيم مباراة إعتزال وانى اطلع اعمل دراسات برة على حساب النادي، وطلبت منهم مهلة للتفكير”.

close