اخبار الزمالك

تيجانا : عروض الاحتراف للاعبي الزمالك مثيرة للدهشة .. وبقول لـ ساسي بص على شيكابالا

تحدث إسماعيل يوسف عضو مجلس إدارة نادي الزمالك السابق عن عدة أمور داخل متعلقة بلاعبي الفريق الأول داخل نادي الزمالك خلال فترة تواجده مع الفريق خلال الفترة الماضية.

وقال ” يوسف” :”عدم عودة سيسيه كان بسبب اكتمال الـ5 أجانب وعودة أحداد ومش ندمان على عدم عودته، وسيسية متألق لأنه بيشارك أساسي مع الاتحاد ولو رجع كان هيلعب على حساب مين كان صعب يلعب على بن شرقي أو زيزو”

وعن سر العروض الإحترافية للاعبي الزمالك أوضح :” موضوع عروض لاعبي الزمالك بيثير دهشتي اه هم لعيبة مميزة ومحدش كان جاله عروض أثتاء وجودنا غير بن شرقي وتم رفضه”.

وأضاف ” إسماعيل” خلال استضافته في برنامج ” جمهور التالتة” على قناة ” أون تايم سبورت 2 ” :” وده يحسب لنا ان 5 أو6 لعيبة يجيلها عروض بس ده التوقيت غريب”.

وتابع :” أيمن حفني بتواصل معه وربنا يشفي بنته عائشة وبتصل به كل يومين وهو حاليا مشغول بمرض ابنته”.

وواصل :” فتوح كان مجدد قبل الاعارة لسموحة وتم تمديد عقد فتوح لتعديله لأنه كان بياخد مبلغ قليل جدا حوالي 600 ألف”.

وعن موقف محمود عبد الرازق ” شيكابالا” قائد الفارس الأبيض :” شيكابالا تم تمديد عقده هومظلوم بسبب غرامة مليون دولار بسبب نادي لشبونة والجهاز المركزي للمحاسبات قال لازم هويدفعها وتقريبا لعب ببلاش وكان بياخد فلوس بسيطة”

ووجه ” إسماعيل” حديثة لفرجاني ساسي :” بقول لساسي شوف شيكا حب الجمهور هو الأكل والشرب بالنسبة له و كان مبياخدش حاجه مقارنة بك ولكن حب للجمهور لا يقدر”.

close