اخبار الزمالكميديا الزمالك

طلب قوي من أحمد عفيفي عن ضغط مباريات الزمالك.. ونيه اتحاد الكرة لإراحة الأهلي – فيديو

تحدث الإعلامي أحمد عفيفي عن ضغط اتحاد الكرة جدول مباريات الزمالك خلال الفترة الحالية، في مقابل شكوى الأهلي من ضغط المباريات، ونيه اتحاد الكرة لإراحة الفريق الأحمر بعد استئناف مواجهته في الدوري.

وقال ” عفيفي” : “فاز الزمالك بمباراة ملحميه ومش هنتسى اننا هنلعب يوم 27 و30 مايو و4 يونيو، علما بان بنهاية شهر5 الزمالك هيكون لعب 6 ماتشات وجوله في الكأس أكثر من الأهلي”.

وأشار ” عفيفي” :” السؤال اللي حير الملايين، ومش هتكلم عن تكافؤ الفرص وانسى الكلام ده، 6 ماتشات دورى والأهلي هيحتاج يعوض الماتشات دي هتحط ماتش له كل يومين هيعيط وهتعمله اللي عاوزاه حتي لو هتغير لوايح”.

وأضاف ” عفيفي” خلال تقديمه حلقة جديدة من برنامج ” فن وهندسة” على قناة ” الزمالك” : “مش هتضغط على الأهلي في الجدول، وهتحط له رينج طبيعي للمباريات، وانا هكون بعمل ايه مريح، طب ماتريحني دلوقتي”.

وتابع :” احنا هنلعب أيام 27 و30 مايو و4 يونيو ليه متكونش 27 و31 مايو في فريقين اسما بيتنافسوا، احنا كده ليه علشان بنلعب في وقت غريب وعلشان نهيت الدوري القديم في وقت غريب وهتنتهي اللي شغال في وقت أغرب ولازم تفرم الفرق وهتنتهي”.

وواصل :” فريقين بيتنافسوا واحد فارق عن الـ 2 بـ 6 مباريات، ولو ضغطته هيعيط واحنا هنريح ليه متريحش دلوقتي، والنقطة اللي واقفين فيها ليه نلعب يوم 27 و30 لو ربنا كرم نلعب 4″.

واستطرد :” هل فية تعمد اننا نقع ونخلص هل الموضوع طول ورغم كل اللي بنعمله النادي ده مكمل، ومفيش نادي في العالم في ظل الظروف دي لسه بينافس لسبب ما النادي ده عصي مش عارفين نخلص عملنا كل حاجه ولسه موجود بنحط له العقده ف المنشار ونضغطه “.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة