اخبار الاهلي

شريف إكرامي يصدم شوبير بعد سؤاله عن ندمه على الرحيل من الأهلي.. وأسباب إلغاؤه متابعة صفحات الأحمر – فيديو

تحدث شريف إكرامي حارس مرمى نادي بيراميدز والأهلي السابق، عن أسباب اختياره الانتقال لبيراميدز بعد الرحيل عن الأهلي، مؤكدًا أنه لا يشعر بالندم بالرحيل عن الفريق الأحمر

وقال ” إكرامي” : “كان لدي عروض من بيراميدز وعروض أخرى من الإسماعيلي، بعد الرحيل عن الأهلي، وكان فيه عرض من السعودية، وكانت أزمة كورونا وقتها معرفتش اسافر”.

وأكد ” شريف” :” كنت حاطط بيراميدز خيار أول، لأنه نادي فيه نواحى تنافسية، وفيه احترافية في التعامل مع الإدارة، وكان عندهم مخطط لبيراميدز في السنين الجاية وكانوا شايفين انى ليا دور في الخطة دى”.

وأضاف ” شريف” خلال استضافته في برنامج ” ملعب أون” على قناة ” أون تايم سبورت” :” لم أفضل الانتقال إلى نادي جماهيري، تفادي لمواجهة جماهيرية، مع جمهور الأهلي، وانا انتمائى معروف وهفضل اشجع الاهلى طول العمر”.

وتابع :” قصدي بمدمنى السوشيال ميديا ناس كتير منهم لاعبين وصحفيين وإعلاميين ومسئولين، وانا كتبت كده على تويتر بعد فترة لقيت الناس ضحية لكل الأخبار الموجودة في الإعلام الرياضي”.

وكشف ” إكرامي” :” ألغيت متابعة لكل الصفحات التابعة للأهلي، لأني أهلاوي عن اقتناع بس مش متعصب، ولما بخطأ بقول انا غلطان، ومكنتش حابب أشوف السوشيال ميديا بالشكل ده”.

وأكمل :” لكن ده مش خوف من الكلام اللى اتقال عليا، إنى اتقال في حقي كلام كتير، ومكنتش عايز اضايق أو أو اشوف الكلام ده”.

وأتم ” إكرامي” :” مش ندمان انى مشيت من الأهلي أنى مشيت عن الأهلي عن قناعة تامة”.

شاهد:

شاهد:

 

close