اخبار الكرة المصرية

مدحت شلبى يفضح اللجان الإلكترونية للمسؤولين.. ورد قوى على سيد عبد الحفيظ – فيديو

علق الإعلامي مدحت شلبي على تصريحات محمد مجدي ” قفشة” صانع ألعاب النادي الأهلي، والتي نشرها عبر حسابه على ” إنستجرام” بشأن تعرض بعض اللاعبين للسباب على مواقع التواصل الإجتماعي.

كما علق شلبي على تصريحات سيد عبد الحفيظ مدير الكرة بالنادي الأهلى والتى تعمد من خلالها على تدليس بعض المسائل المتعلقة بنادي الزمالك.

وقال ” شلبي” : ” كلام محترم جدا من مجدى قفشة، وبقوله متقراش أو تهتم باللي بيكتب، وانا على مستوى الشخصى بحمد ربنا انى مليش في السوشيال ميديا ومعرفش يعنى تويتر أو انستجرام ودى نعمة “.

أكد ” شلبي” : إهتمامك اللى بيتقال هو اللى بيسخن الناس اللى من مصلحتها، وانت متعرفش اللى بيهاجم ده تربيته ايه او اصله ايه او متربي فين “.

وأضاف ” شلبي” خلال تقديمه حلقة جديدة من برنامج ” مساء أون” على قناة ” أون تايم سبورت” : “كثير من المسؤولين يلجأوا إلى السوشيال ميديا دفاعًا عن قضاياهم و الرؤية بتاعتهم وفيه ناس منهم عامين لجان إلكترونية من أجل الدفاع عن الرؤية الخاصة بيهم”.

وعن تصريحات سيد عبد الحفيظ قال ” شلبي” :” هناك مسؤولين تصريحاتهم احيانًا تؤدي إلى الفتن وإشعال الصراعات على السوشيال ميديا، ومثلا الكابتن سيد عبد الحفيظ لما يطلع يتكلم أن الأهلي يرفض لعب مواجهات الدوري بدون لاعبي المنتخب الأولمبي”.

وأوضح :” المفروض ان اتحاد الكرة اتفق مع الأهلي على لعب مؤجلات بدون لاعبي المنتخب الأولمبي، وفي حال تأهل المنتخب للدور الثاني سيتم تأجيل الدوري”.

وأتم ” شلبي” : “سيد عبد الحفيظ كمان اتكلم على مواجهة الزمالك وغزل المحلة على استاد الإسكندرية، والطبيعي ان ده يحصل لان استاد القاهرة فيه صيانه، وده مش طلب الزمالك خالص والسوشيال ميديا هتولع الدنيا “.

شاهد:

 

 

close