ADS
اخبار الكرة المصرية

بعد مقارنته بـ حمدي فتحي.. تعليق مختلف من سيد عبد الحفيظ على أداء محمد صلاح مع المنتخب

تحدث سيد عبدالحفيظ مدير الكرة في النادي الأهلي عن المستوى الذي يقدمه محمد صلاح نجم المنتخب الوطني ونادي ليفربول الإنجليزي مع الفراعنة خلال بطولة كأس الأمم الإفريقية المقامة حاليًا في الكاميرون.

وكان سيد عبد الحفيظ قد أشار في سابق أن حمدي فتحي لاعب وسط النادي الأهلي والمنتخب الوطني أهم من صلاح داخل تشكيل الفراعنة.

وقال عبد الحفيظ في تصريحات لفضائية “mbc مصر” في حلقة سابقة: “حمدي فتحي أهم من محمد صلاح في منتخب مصر، لإنه يتحكم في إجادة أو إخفاق فريقه”.

وأكد “سيد” خلال حلقة اليوم :”صلاح احسن لاعب ف العالم مش عايزين نكرر تجربة ميسي ورونالدو مع منتخباتهم بدأوا من امتى وحصلوا على كام بطوله”.

وأشار :” صلاح أعظم لاعب في العالم بس محتاج الحته الجماعية، وعايز تكسب النجم هو الفريق صاحب الاسم الالى النادي وتحته كل الناس المنتخب وتحته كل الناس”.

وأضاف “عبد الحفيظ” خلال استضافته في برنامج “اللعيب” على قناة “mbc” مصر تقديم الإعلامي ” مهيب عبدالهادي” :” هو عنده عقلية تقدر تتعامل مع الضغوط، ومتجيش تتعامل مع مهيب أنه صاحب الاستديو وممكن يكون بيكلم غلط”.

وتاب :” انا عارف إن فيه ناس عقلها تعبان وهتفهم كلامي غلط، وسيبوا صلاح يلعب زي ما يلعب في ليفربول واحد احسن لاعب ف العالم مش هياخد الكرة
اللي اقصد انه احسن لاعب ف العالم مش تحسسه انه هيرقص كل الفرقه ويلعب من الجول للجول”.

تعليقات الزوار

close