ADS
اخبار الزمالك

ماذا ينقص الزمالك للفوز ببطولة الدوري ومنافسة الأهلي؟ .. ميدو يوضح السبب

تحديث أحمد حسام ميدو نجم نادي الزمالك عن ضرورة تغيير العقلية الإدارية داخل نادي الزمالك من الفوز ببطولة الدوري العام ومنافسة الأهلي في عدد البطولات خلال الفترة المقبلة.

وقال “ميدو” :” انا شوفت جوه الزمالك لما تفضل تكلم على التحكيم والمظلومية وإن الأهلي بيتجامل، وانت بتبني عند الصغيرين ان في سبب للخسارة

وأشار :” بدل ما اخد دوري كل 6 سنين، اخده كل 3 لازم اغير العقلية، وإن لوحد بيتجامل لازم أبقى أقوى واشتغل عشان أقرب المسافة مع الأهلي”.

وأضاف “ميدو” خلال استضافته في برنامج “ملعب أون” على قناة “أون تايم سبورت” :” طول ما في الزمالك بيكلموا عن المظلومية والمجاملة هنفضل بعيد واللي في الزمالك ناقلين الكلام للزملكاوية”.

وتابع :” امكانيات الزمالك تقدر تنافس الأهلي راس براس ، ومحدش يزعل مني عاوز تشوف الفرق بين لاعبي الزمالك تاني يوم الفوز بالدوري مش هنزل الا لما اخد مستحقاتي والاحتفالات شغاله لكن الأهلي بيروحوا التدريب عادي علشان كده بتخسر”.

وتحدث “ميدو” عن تجربته الإحترافية :” اتعلمت ده في أياكس احنا كسبنا الدوري امبارح، لازم نكلم في الجاي، وانا حاولت اعملها كمدرب لكن المدرب الحلقه الأضعف، ونفسي ازرع العقلية دي داخل الزمالك”.

 

تعليقات الزوار

close