ADS
اخبار الزمالك

ميدو يكشف كواليس صادمة في فترة تدريبة الاولى للزمالك

تحدث أحمد حسام ميدو نجم الزمالك السابق، عن كواليس فترة توليه الإدارة الفنية لنادي الزمالك خلال الفترة الأولى التي نجح فيها بالتتويج ببطولة كأس مصر.

وقال “ميدو” :” طبعا نفسي أرجع أدرب تاني رغم انها شغلانه صعبه، وكنت محظوظ جدا وأنا عندي 30 سنه وأنا معتزل من 5 أو 6 شهور جالي اتصال من رئيس الزمالك وأيمن يونس وقالى يا ميدو تدرب الزمالك قولتله اه هدرب الزمالك اه ماشين وحش ولعيبة كبار ولعبوا معي ومش بياخدوا مستحقات”.

وأضاف “ميدو” خلال استضافته في برنامج “ملعب أون” على قناة “أون تايم سبورت” :”أول يوم اشتغلت ملعب حلمي زامورا متقفل جمهور سوقت الزمالك في كل المجالات اداريا وتسويق وكنت بسوق للنادي نفسه واقابل الشركات علشان ابيع بدله النادي”.

وتابع :” بيعت لقناة الحياة كواليس النادي بمليون ونص، ودخلت الخزينة 6 مليون علشان مكنش في جنيه وكان الزمالك 6 المجموعة وفي الدورة الرباعية حظنا كان سيئ ، ولعبنا الكأس واخذنا الكاس للي كان أصعب بطولة السنين الاخيرة غيرنا جلد”.

وأوضح “ميدو “:”اللي كلمني كان دكتور كمال درويش وكان رجل محترم وبيساندي ومدرب كبير، وكان معي كابتن عبدالرحيم محمد ولازم ولاده يفخروا به انا كلمته وهو كان مدرب ووافق على الفور يساعدني وهو اكبر مني بـ30 سنه وقالي هساعدك”.

وأكمل :”وكلمت كابتن احمد عبدالحليم وقالي انت هتدرب الزمالك و اشتغلوا معي وبعد الخسارة في الدوري حصل ضغط انهم.يمشوا ويعتذر لهم ان كنت صغير ووافقت يمشو وجه كابتن محمد صلاح الللي من احسن المدربين”.

 

 

تعليقات الزوار

close