اخبار الكرة العالمية

حسام حسن يفاجئ جهاز منتخب مصر واللاعبين بطلب خاص بعد الفوز على الكاميرون

أكد حسام حسن نجم المنتخب المصري السابق والمدير الفني للاتحاد السكندري، أنه على لاعبي المنتخب المصري والجهاز الفني ضرورة الحفاظ على التركيز العالى لهم قبل مواجهة السنغال في نهائي كأس الأمم الإفريقية.

ويلتقي منتخب مصر في مباراة نهائي البطولة نظيره المنتخب السنغالي “أسود التيرانجا” الذي تأهل بالفعل للمباراة النهائية بعد تغلبه على منتخب بوركينافاسو 3/1 فى مباراة الدور نصف النهائي التي أقيمت أمس الأربعاء على ملعب أحمدو أهيدجو.

وقال “حسام” : “المطلوب يتعمل زي ما اتعمل قبل الكاميرون اللي هو التركيز كل الأجهزة مع الجهاز الفني من إداريين وجهاز طبي ورئيس بعثة لازم الكل يهيئوا كل المناخ للاعبين يكونوا مستعدين بشكل جيد الاكل والاستشفاء والإصابات مش مؤثرة ممكن السولية تغيير فني”.

وأشار :”كل اللعببة خرجوا وواضح انهم مستعدين للمباراة الجايه والجهاز الطبي والإداري فاهمين اكتر مننا وعارفين وقريبن من اللعيبة وحالتهم النفسية”.

وأضاف “حسام” في تصريحات لبرنامج “اللعيب” على قناة “MBC” مصر :” التركيز من اللعيبة هو الأهم والأكبر ويفرحوا النهارده ويقفلوا على نفسهم من بكره ويحافظوا على نفسهم ويناموا كويس “.

وتابع :” السنغال اتسحب وهو فريق قوي ولكن ليس بقوة الكاميرون فرصتنا موجوده بس يكون في تركيز وروح والمدرب خلاص حط ايده على الفريق والناس بقوا عارفين بيفكر ازاي وماشين وراه”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!