اخبار الزمالك

تعليق ناري من فيريرا على ضغط مباريات الزمالك في الدوري بعد التعادل أمام فاركو

تحدث البرتغالي فيريرا المدير الفني للفريق الأول لكرة القدم في نادي الزمالك عن تعادل فريقه السلبي أمام فاركو في المباراة التى جمعت الفريقين مساء اليوم على أرضية استاد القاهرة الدولي

وتعادل الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك مع نظيره فاركو بدون أهداف في المباراة التي جمعتهما على ستاد القاهرة الدولي، ضمن منافسات الجولة الرابعة عشرة من بطولة الدوري الممتاز.

وقال “فيريرا” :” على مدار ثلاث مباريات في ستاد القاهرة لم نحرز أي أهداف ده ملخص المباراة، وأكيد مش هغير الملعب المفروض إننا نحرز أهداف”.

وأشار :” لعبنا 3 مباريات في أسبوع مش سهل و اتكلمت في الموضوع ده قبل كده خاصة إننا لعبنا قدام فرق بتقفل الملعب وده بيطلب منا مجهود أكبر بكتير .. خلقنا فرص تهديفية”.

وأضاف “فيريرا” في المؤتمر الصحفي للقاء :”معنديش حاجة أقولها عن اللاعبين عملوا اللي عليهم و تأقلموا عليها كنا بنضغط كويس بس ضغط المباريات صعب”.

وتابع :” لا أعرف المعايير اللي اتحط على أساسها توقيت المباريات .. نحاول التأقلم على الوضع وخلال الفترة دي جزء من اللاعيبة بيعمل ريكافري.. المفروض اننا نحسن الأداء من خلال التدريب ولكن ضغط المباريات مش بيخلينا نقدر نعمل ده”.

وواصل :” فيريرا” :”عندنا ماتش في اسكندرية وبعده بـ ٩ أيام ماتش تاني وبعده بـ ٣ أيام ماتش مش عارف ده ازاي”.

 

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!