أبرز تصريحات مرتضى منصور.. عن واقعة طرد إمام عاشور وسياسة الزمالك في الصفقات الجديدة وبيانات الخطيب

أبرز تصريحات مرتضى منصور.. عن واقعة طرد إمام عاشور وسياسة الزمالك في الصفقات الجديدة وبيانات الخطيب

تحدث المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك عن عدد من الامور الهامه ابرزها فوز الزمالك امام الجونة وطردإمام عاشور والصفقات الجديدة وبيانات الاهلي.

وقال مرتضى منصور في مداخله هاتفية بقناة الزمالك: “مصطفى يونس بيشتم لان بنت هناء حمزة بتلعب كره طايره هتيجي الزمالك زوج خالتها ابراهيم عبدالصمد تم طرده من الاهلي، النادي الاحمر مش عزبه يا استاذ محمود بعد اذنك ومشغل جوز بنتك في القناة”.

واضاف:” ياسيادة الوزير عاوزين تقرير المخالفات الجهاز المركري للمحاسبات وتقرير لجنة وزارة الشباب والرياضة الخاص بمجلس ادارة النادي الاهلي ومن فضلك ياسيادة الوزير زي ماحاسبت مجلس الزمالك على جرايم معملنهاش متعملش حساب للجماهير ومفيش حاجه اسمها موائمه القانون يطبق على الجميع”.

وتابع مرتضى:” انا برحب بابراهيم عبدالصمد ومحمد عمارة للعمل في الزمالك ماهو مصطفى يونس كابتنك يا محمود السيد ابراهيم الخطيب وشغال في قناة الزمالك”

وشدد: “في زيطة حاصله بناء عليها الاهلي اتظلم زي مابيقولوا بسبب ان الفرق بين بيرسي تاو ولاعب فاركو الاخ سمير عثمان الي فرحان بنفسه كان حكم فاشل هو الشناوي اللي بيحرضوا الجمهور اي حكم منتمي للزمالك متطلعش تحلل”

واردف مرنضى: “حذرت سيف الوزيري وقولتله داخلين على كارثة بورسعيد تاني بسبب تحريض احمد شوبير وسمير عثمان واحمد الشناوي بيقوله النقطه حطها غلط انت بتهين زملائك”.

واوضح:”زيطه زيطه مش هزار حتى خالد بيومي اللي قاعد في الإمارات بيزيط في الزيطة وبيتكلم عن الظلم التحكيمي للأهلي، والزمالك هو من تعرض للظلم التحكيمي في مباراة الجونة وحُرم من هدف صحيح للجزيري واتحسب ضده هدف تسلل للجونة، اخدت قرار مجلس ادارة لان هدف الحزيري صحيح قررنا لاهنلعب بالناشئين ولا الكبار، مش هنقاطع في الحكام هنولع بالفار يه العبث ده وايه البيان ده”.

وواصل مرتضى: “الـ3 اللي الخطيب مسلطهم يشتمونا احمد سعيد وعبدالناصر وعاصي والولد اللي هربان بالكويت والمحامي حضرتك فين يا باشا احنا اتمسح بكرامتنا الارض من مجموعتك”، احنا بنعمل بلاغات ضد اللي ببسئيوا لنا الحكم اهلاوي وعارفين امين عمر ابن الكابتن محمد عمر كاتب على صفحته الاهلي حبي، ومحمود عاشورالاهلاوي، بتاع السياحه وبيطلع رحلات الاهلي هوانتم مفكرنا اننا نايمين”.

واكمل:”يا اهل المغنى دماغنا وجعنا دقيقه سكوت لله، مش ممكن البيانات دي كلها، انت مهتم تحبس مرتضى وتجمع توقيعات لحل اتحاد جمال علام حتى احمد دياب شتموه وقالي ولاعاوز يروح الاسماعيليه ولابورسعيد، هوسيادتك مين يا استاذ الفاضل احنا بن ادمين وبشر مالك رافع مناخيرك في السما ربنا قال لاتمشي في الارض مرحا وبتشحن جماهيرك
انت غلطان غلطان غلطان قبل ما اتحل كنت 5 بطولات وهو 2 بعدمارجعت بقوا 7 بطولات”.

واستكمل منصور:”قرار طرد امام صح لان اللي عمله امام سوء سلوك وغرمته ب50 الف جنيه وحرمته من مكافأة الفور ده نادي الزمالك المحترم صاحب المبادئ، امام اخطئ ايه خرجك من الملعب عنده قوه مفرطه في الفرح ممكن يموت حد دي قرصة ودن افرح كما تشاء داخل الملعب”.

وتطرق في حديثه قائلًا:” يا استاذ محمود السيد ابراهيم الخطيب لوبتاخد قرار من دماغك خلاص لكن ماشي ورا علاء صادق”.

واشار:” الاعلام اللي كان بيروج ان بن شرقي رايح الاهلي اخباره ايه اخبارك يامهيب ايه وعمرو ربيع ياسين،انا قولت من الاول انه عنده ظروف وعاوز يلعب في الامارات”.

واكد:” بشكر مستر فيريرا على جهوده مع الفريق، وتم إطلاق اسمه على حديقه بالزمالك وسيكتب الاسم بالعربي والانجليزي”.

وقال مرتضى: شخص ارسل لي رساله ان هناك سخريه من توفير وجبات لجمهور الزمالك اثناء سفرهم للجونه” احنا اشترينا السندوتشات على حسابنا وغيرنا جاله السندوتشات وبيصورها حد تاني غيرنا لما سافروا المغرب بيدفعوا اقساط وانا بشكر الجمهور واقل شئ يوصل مرفه، 90 من الجمهور كانوا وايت نايت ومحترمين ومسافرين عادي، وهما حاليا عرفو ان مرتضى محترم مش زى ماعباس وغيره مافهمهم ان مرتضى وحش، بشكرهم كلهم وبشكر صفحاتهم”.

ووجه رسالته للاعبين بقول للاعبين اسعدوا الملايين وهتلاقوا ملايين في حساباتكم، من وقف معنا في ازمتنا لن يرحل وقولت ان مستر فيريرا راجع نفسه في صفقات كتير لان عندنا لعيبه افضل من اللي كان تم اختيارهم، مش معنى كلامي مفيش صفقات لا في تعاقدات جديده في المراكز الي بيحتاجها الفريق وليست صفقات كيد نسا”.

واضاف:” ياخطيب ركز وبص في وقتك قولتلك بلاش المحاكم لانها شغلتي، ياجمهور الاهلي القصه مش حكام، وكل الي بيتعمل شحن،اللي بيشحن شوبير وسمير عثمان والناس من بره الدوله متزملكه ايه مجلس الادارة اتحل واتهد حيله فين الزملكه شوف انت الفشل ايه شوف الخطأ فين الشماعات خلصت الاتحاد شماعة الاتحاد شماعه الحكام شماعه والكاف شماعه والاعلام شماعه مش ممكن”.

واختتم:” القصه بسيطه حكام اجانب وانت مكسبتش بحكام اجانب من فضلك يا استاذ محمود بص في ورقتك وبقول لجمهور الزمالك بلاش تحفيل على الاهلي”.

تعليقات الزوار
close
Share via
Copy link
Powered by Social Snap