لاتُجحف حق الزمالك..رسائل ناريه من عمرو أديب لمحمود الخطيب- فيديو

لاتُجحف حق الزمالك..رسائل ناريه من عمرو أديب لمحمود الخطيب- فيديو

حرص الإعلامي عمرو أديب على توجيه رسائل ناريه لمحمود الخطيب رئيس النادي الأهلي، بعد حديث الاخير عبر فيديو تم بثه في قناة الاحمر وضح من خلاله اسباب خسارة فريقه للدوري والكأس.

وقال عمرو اديب في تصريحات ببرنامج الحكاية عبر قناة.ام بي سي مصر:” في ملاحظه صيفية، وهي ان الاحتقان والالتهاب في الساحه الكرويه زيادة عن اللزوم، اكاد اقول عامل زي الاحتقان سياسي، كأنه حياه اوموت صراع صعب عنف، الناس عندها مشاعر الظلم، الموضوع زاد عن حده اوي، الوضع لازم يهدى انما الحشد الصراعات والكلام والجبهات واللجان كتير اوي”.

واضاف: من كام يوم، كابتن محمود الخطيب عمل كلمه لجمهور النادي الاهلي له مني كل الاحترام، وشئ جيد انه يتكلم لان ادارة الاهلي قلما ما تتحدث”.

وتابع اديب:” من خلال كلام كابتن الخطيب، ان الانطباع العام ان الاهلي فقد الدوري الموسم الماضي والحالي والكأس لاسباب تشعر ان في مؤامرة، وتحس ان مؤامرة سياسيه، لكن الاهلاويه نفسهم شايفين الفريق اداءه وحش، ولوسالت اي حد هيقول عاوزين لعيبه جديده”.

واوضح:”تقف عند نقطه التحول في خسارة الاهلي وهو ان موسيماني مشي، هل في قوة خارجيه ساهمت في رحيله؟، انت قولت الرجل مشي لاسباب نفسيه وصحيه، في اسباب فشل الاهلي لو في 20 تحكيم وفار ومؤامرة زي مابتقول، يبقى في 80% الاهلي ليس جيدا والكل عارف كده”.

وواصل اديب:” مليش دعوة بمشاكل الاهلي ايه ومليش دعوة بمستوى لعيبته، وانت الوحيد اللي اشتريت لعيبه ومليش دعوة
ومليش دعوة ان في مشكله بين سيد عبدالحفيظ وحسام غالي، اللي مضايقني ان هذا اجحاف وظلم للزمالك، انت خسرت الكاس لان الزمالك كان افضل عنده لعيبه ممتازه ومدرب سوبر ولازم تعترف بكده”.

واكمل:” فيريرا ده بدون مايشتري لاعبين، قدر يطلع لعيبه شباب ويصبر ليهم ويشتغل، انت من يومين قررت تلعب بالناشئين، كن صادقا مع نفسك وجمهورك الاهلي مشاكله كتير واخطاء كتيره ومستواه وحش”.

واردف اديب:”اخطاء الحكام على الجميع، لكن فكرت ان تصلح الاخطاء؟، الامر لن ينصلح الا عندما تعترف بسوء الامر، لعيبتك مش قادره تجري الناس تعبانه معلول مش قادر يجري، شوف فيريرا”.

واختتم:” شوف فيريرا عمل ايه مع اللعيبه، ولاتجحف حق الزمالك ان عنده لعيبه احسن وجمهور واقف في ضهره على طول ومدرب سوبر”.

تعليقات الزوار
close
Share via
Copy link
Powered by Social Snap