اخبار الزمالك

مرتضى منصور يرد على بيان وزارة العدل بشأن الأحكام القضائية

رد المستشار مراضى منصور رئيس نادي الزمالك على بيان وزارة العدل الذي اصدرته أمس بشان الحديث عن احكام القضاء في وسائل التواصل الاجتماعي.

وكانت وزارة العدل قد اصدرت بيان امس جاء فيه:نظراً لما يتم تناوله فى وسائل التواصل الاجتماعى خلال الفترة الحالية من سجالات حول الأحكام القضائية وتنفيذها،فوزارة العدل تهيب بالجميع عدم الزج بإسمها في هذه السجالات التي تنم فى كثير منها عن عدم دراية كافية بأحكام القانون ذات الصلة بتنفيذ الأحكام الجنائية.

وقال مرتضى منصور في مداخله هاتفية ببرنامج زملكاوي عبر قناة الزمالك:”تابعت بيان وزارة العدل وعلشان كده بقول للخطيب بلاش المحامي بتاعك يتكلم عن الأحكام من فضلك خلال فيه جهات حكومية محترمة”.

واضاف:”مالك تعبان وعمال تلف ان قولت انا مش هجرح قاضى او حكم لان ده حقي، وانا موفق تمامًا وبقلهم بلاش لعبة التقطيع بيني وبين القاضى”

وشدد مرتضى:”لم أتعرض للإهانة لأى قاضى بالإساءة، ووجهت الشكر لمعاون النيابة، بقول للعيال دى لما نفسكم، ولما قلت “شفتيرو ” كان قصدى على “شوبير”، وبلاش اللعبة الوسخة اللى انتوا بتعملوها”.

واختتم:”بقول للخطيب لم اللجان اللى عندك، احنا قرفنا يا محمود وخليك في فريقك، وملكش دعوة بينا، وبقول لمحامي الأهلي بلاش اللعبة دى ، و”شوبير” هو اللى “شفتيرو” وبقول للخطيب “هل عايز تمسك الأهلي والزمالك مع بعض انت نزلت الأهلي من الدور الـ 26 للدور الأرضى عايزين شوية هدوء.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!