اخبار الزمالك

” لازم النادي يقفل؟ “.. تعليق قوي من طارق يحيى على كثرة الشائعات ضد الزمالك

علق الإعلامي طارق يحيى علئ كثرة الشائعات ضد نادي الزمالك الفترة الماضية وخاصة التي تتعلق برحيل أسامه نبيه المدرب العام المساعد عن الجهاز الفني للفارس الأبيض

وقال طارق يحيى في تصريحات تليفزيونيه ببرنامج زملكاوي عبر قناة الزمالك:” الحقيقه مفيش شك ان لما الزمالك بيستحوذ على البطولات بتضع العراقيل وتنطلق الشائعات، ليه الزمالك لانه الزمالك ولان في مرتضى منصور الذي يقوم باصلاح مافعله السابقون”.

واضاف:” الشائعات كثرت الفتره الماضيه، من بعض الاشخاص المنتمين للزمالك، انتشرت شائعة رحيل اسامه نبيه، وانا كنت معه يوم الجمعه وكنا بنتكلم ولوفي مشكله كان قال “.

وشدد يحيى:” نحن بنرد بالمستندات والصور، هو مفيش عيله مفيش فيها مناقشات اوخلافات، ممكن تتناقش مع حد وصوتك يعلى يقول بيتخانقوا”.

واردف:” لابد ان نأخد قصة الشائعات من منطلق ان هناك ناس لايريدون الزمالك ان يفور بالبطولات، اسامه نبيه واحمد عبد المقصود وايمن طاهر ابناء الزمالك، ومش معقول اسامه هيقعد في البيت، لو في مشكله بدون ان يتواصل مع الادارة وفيريرا”.

واكمل يحيى؛” حتى لومفيش مشكله هيقولوا في مشكله هذا شعارالمرحله المقبله، ياجمهور الزمالك لاتصدقوا احد انتم تحملتوا الزمالك في اصعب الفترات والان الفريق يفوز بالبطولات”.

واوضح: “في حد بيركب التريند، ويقول ان الزمالك في مشاكل، اتمنى من الجمهور الا يصدق غير قناة الزمالك والمتحدث الرسمي، ورئيس النادي الذي يتحدث في مناطق لايذهب اليها احد، لوفي مشكله هنطلع في القناة نقول”.

وزاد يحيى:” لما قولتوا ان اسامه غاب عن التمرين، ليه مسألتوش؟ لكن انت بنيت افكارك حسب كرهك للنادي، علشان توقف مسبرة الزمالك وتركب التريند، متصدقوش حد لان في ناس مش عاوزه الزمالك كويس لانه دايما بيحارب”

واستطرد: لما ظهر شخص كشف تلك الحروب وبدأ يتصدى لتلك الامور ويزيل الاقنعه عن بعض الاشخاص، بدأ يحارب وبيحاربوا مرتضى في صورة الزمالك والعكس”.

واختتم:” لما يغيب مدرب عن حضور تمرين في الاهلي هيتقال عادي لكن في الزمالك لابد ان يتم اثارة الجدل وتفسير الغياب بشكل مختلف، لازم النادي يجيب درفه ونقفله علشان الناس تصدق ان في ازمه ومفيش فلوس”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!