اخبار الزمالك

“مؤامرة حقيرة”.. مرتضى منصور يفجر مفاجاة مدويه بشأن جمهور الزمالك المُعاقب بسبب مباراة أسوان!!

فجر المستشار مرتضى منصور رئيس الزمالك مفاجأة مدويه بشأن جمهور الفارس الابيض الذي تم منعه من حضور مباراتين للفريق، وشدد انهم مندسين وكان هناك مؤامرة ضد النادي.

وقال مرتضى منصور في مداخله هاتفية ببرنامج زملكاوي عبر قناة الزمالك: “بنشكر رابطه الاندية وخالد الدرندلي، تم التواصل معهم بعد بوست امين عمر، ومنحوه مهله نص ساعه لو البوست متحذفش هتووقف لاجل غير مسمى، ده واحد عمل مسخره، لو وانت رجل نزل البوست ده تاني”.

واضاف:” انا موافق على جزء من عقوبات الرابطة، لانهم اكتشفوا ان الـ1250 مشجع اللي اتمنعوا من حضور المباريات، لم يحضروا اي مباراة للزمالك من قبل، وماتش الداخليه ولا واحد منهم حجز تذاكر”.

واردف مرتضى:” في ناس راحت ترمي زجاجات، والزمالك يتعاقب ويتنقلك ماتشين حسب اللايحه، في كل المباريات السابقه مترماش طوبه واحده لان جمهور الزمالك محترم”.

وشدد: “ده مش جمهور الزمالك، والـ10 مباريات السابقه مفيش واحد منهم راح قبل كده، وفصحنا تذاكر مباراة الداخليه ومفيش واحد منهم حجز، في حاجه مش مظبوطه ودول يتمنعوا على طول لانهم بيسيئوا للزمالك، جمهورنا عمره ماشتم ولا رمى بول على العساكر ولا شتم تركي الشيخ”.

وواصل:” دول عملوا البطايق قبل24 ساعه من ماتش اسوان، يبقوا كانوا رايحين لمهمة معينه، ولا واحد فيهم راح في القطر مين دول؟، ومين دسهم؟ عرفتوا ان الزمالك بيتعرض لمؤانرة حقيرة”.

وتابع مرتضى؛: “عقوبه فيريرا هتتشال لان اتشتم من.حكم الرايه، وبكره في تحقيق مع الحكام، وعرفوا ان كاميرات الفندق رصدت الافندي امين عمر ومساعديه راحوا قالوا لفيريرا متقولش للمستشار مرتضى”.

واكمل:” متقدرش تمنعني من القيد انا سايب النادي ومفيش علي مديونيه كبيره، هل حسين لبيب تعاقد مع لعيبه علشان يكون علي 80مليون؟، الزمالك كان ممنوع من القيد ومكنش في صفقات. غير الحزيري ومروان حمدي، ليه 80 مليون؟ وكان لي فلوس من الكاف اخدوهم كانوا حوالي8 او9 مليون”.

واختتم: “الواد التافه انت جوز الست يالا شوف المصيبه اللي انت فيها الاول شاري حسام حسن بـ40 مليون،ودلوقتي تديله زياد طارق وحسام علشان تاخد خالد عبدالفتاح من سموحه وعليه سمكتين، خليك في نفسك يالا”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!