اخبار الزمالك

تعليق ناري من خالد الغندور على تسريب عقد مصطفى شلبي!!

علق الإعلامي خالد الغندور، على واقعه تسريب عقد مصطفى شلبي لاعب نادي الزمالك عبر مواقع التواصل الإجتماعي.

وقال خالد الغندور في تصريحات تليفزيونيه عبر قناة “الزمالك”:” عقد شلبي تم تسريبه في3 نسخ بيكونوا مع الاتحاد والزمالك والاعب مين سرب العقد؟ “.

واضاف:” عقود الزمالك بس هي اللي بتتسرب، المبالغ المدفوعه دي عادي، شلبي كان من افضل اللعيبه اللي كانت موجوده في مصر، و بيلعب جناح وجاي بـ23 مليون، ومروان عطيه قال مصيلحي انه بـ29 مليون”.

وشدد الغندور: “سافيو في كلام انه هيمشي، وكان عقده هينتهي ومتبقي فيه 3 شهور والاهلي تعاقد معه ودفع مليون ونص دولار، غير انه بياخد7 ونص مليون بما يوازي 21 مليون في اول موسم وعقده بيزيد”.

واردف:” ماهو اكيد اللي سرب عقد شلبي الاهلاويه، المصلحه هو الضرب في الزمالك وشلبي والمستشار مرتضى، وده هدف المنافس انه يضرب فيك”.

وواصل الغندور: “سافيو مكلف الاهلي45 مليون دولار وفلوسه متاخره حتي والتر هودج لاعب السله برده رفض ياخد بالجنيه ودايما كانوابيتريقوا على الزمالك،
ومعروف ان هناك صعوبه في توفير الدولار “.

واوضح:” فكرة الضرب في الزمالك ومصطفي شلبي هقولك هاتلي سافيو وميكيسوني اللي من غير نادي وبواليا وكل اللعيبه دي جايه بعمولات للوكلاء”.

واختتم: “القندوسي تعاقدت معه بـ2 مليون دولار باكثر من50 مليون جنيه، كهربا في الاهلي من سنه لعب ماتشين واخد عقده بالكامل وده قانونا غلط وهو كان موقوف”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!