اخبار الزمالك

عبد الحليم علي يكشف السبب الحقيقي وراء تراجع الزمالك.. ويقترح حل الخروج من الأزمة!!

كشف عبد الحليم علي لاعب الزمالك السابق، السر الحقيقي وراء الازمة التي يعاني منها الفارس الأبيض واقترح الحل للخروج من تلك الازمة.

وقال عبد الحليم علي في الاستديو التحليلي عبر قناة الزمالك: “الزمالك بيمر بمرحله عدم ثقه، احنا زعلانين وحزنانين على النتايج، احنا بنمر بظروف صعبه وماحدث على الصعيد الاداري والفني مأثر علي الفريق”.

وأضاف:” اذا اللاعب فقد الثقه لاتنتظر منه لا اداء ولا نتائج ولا نتيجه، انت بتمر بظروف صعبه وبتلاعب فريق قوي، امكانياتهم وظروفهم وصلت لتلك المرحله وطالما مفيش ثقه لن تجد اداء اونتيجه”.

وسدد علي: “التعادل اليوم ايجابي وكان في مكاسب انا عيني على الترجي والـ3 نقاط، لان عين كل الجماهير على بطولة افريقيا لازم اشتغل على دعم لعيبتي ومنحهم الثقه”.

واشار:” التعادل ليس سيئ ولازم نبني على الايجابيات النهارده علشان مباراة الترجي، القضيه قضبة فوقان وثقة وكنت بعمل كل حاجه في الكرة، النهارده لما بكلم ايه الحل؟، الحل من وجهة نظر منح الجميع الثقة،وكان في النهارده روح شويه واداء رغم وجود اخطاء”.

وواصل: “اللي بيلعب نادي الزمالك وغصب عنك لازم الجماهير تدي الثقه للاعبين، وان شاء الله تكسب الجاي اتكملنا على كل الملاحظات الفنيه، النتائج لا تعطيني الفرصه لمنح زيزو الراحه ولكن الضغط يجعلني اشارك الافضل”.

واختتم:” بمجموعه اللعيبه الاقل من كده الموسم الماضي كنت بعطي الشباب الصغيرين وكنت بعمل كل حاجه ف الملعب وبريح لعيبه كبيره فالنتائج والعانل النفسي مؤثر، لوانا كسبان ومتصدر كل حاجه هتتعمل لازم اعطيهم الثقه لانهم المجموعه اللي هتكمل معنا الموسم هي والمدير الفني”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة