اخبار الزمالك

“متلعبش معايا لعبه بص العصفوره” … ميدو يفتح النار على رئيس لجنه التظلمات بعد تصريحاته بشأن إيقاف الهارب كهربا!!

فتح نجم الزمالك السابق و الإعلامي الحالي أحمد حسام ميدو النار على عادل الشوربجي رئيس لجنه التظلمات، وذلك بعد تصريحاته بشأن عقوبه الهارب كهربا.

إقرأ أيضاً| “دفع كل ثروته” .. شوبير يكشف كواليس من العيار الثقيل في أزمه غرامه الهارب كهربا للزمالك!!

وكان الشوربجي قد أدلى بتصريحات صحفيه أكد فيها أن في حال تقديم الهارب كهربا لإستئناف فسوف يتم إيقاف العقوبه فوراً ولن يتم تنفيذها الا في حال نظر الاستئناف واتخاذ القرار.

وكانت لجنه الإنضباط قد قررت إيقاف كهربا لمده 12 مباراه مع غرامه مليون جنيه، وذلك بعد سبه للزمالك وجماهيره بعد مباراه القمه الماضيه في الدوري.

وقال ميدو في تصريحات تلفزيونية عبر قناه الزمالك:” مايحدث من تصريحات وسائل ضغط، الزمالك المفروض ميشربش الطعم اللي الاهلي بيرميه دلوقتي هو عاوز يحطك تحت ضغط وخناقتك كلها تبقى كهربا”.

وواصل :”الزمالك كده كده اخد حقه انا لو صاحب قرار بالزمالك مش هكلم ولا هشتت لعيبتي واعتبر كهربا هيلعب واقول كده للاعبيتي ،مفيش استئناف بيوقف عقوبه في العالم”.

وشدد:”لجنة الانضباط رأت ان في كارثة وإن كهربا اهان نادي من أكبر أندية الشرق الاوسط ومينفعش المستشار عادل الشوربجي يوقف عقوبه كهربا لأن كهربا بيتظلم ضد لجنة الانضباط ومفيش سوابق ان لجنة التظلمات توقف القرار ولكن في سوابق نفذت العكس مع امام وشيكابالا ومعي ومع حازم امام”.

وأتم :”متلعبش جيم اصل اللجنه اسمها ايه وشوف العصفوره ، نفذ القانون زي ما نفذته قبل كده على لاعبي الزمالك”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة