اخبار الزمالك

“ألف مبروك المكايدة”.. تعليق ناري من خالد الغندور على تصريحات خالد مرتجي عن الهارب كهربا!! -فيديو

علق الإعلامي خالد الغندور، علي تصريحات خالد مرتجي أمين صندوق الأهلي بالأمس عن الهارب كهربا وتكراره لنفس جمله اللاعب الذي عوقب بسببها من لجنة الإنضباط بالإيقاف لمدة12 مباراة وغرامه مليون جنيه بعد شكوى الزمالك.

إقرأ ايضا.. خاص – زمالك نيوز – إجراء عاجل من الزمالك ضد خالد مرتجي بعد تصريحاته الأخيرة!!

وقال خالد الغندور في بث مباشر عبر صفحته على “الفيسبوك”:” عندي لاعب اسمه كهربا عنده مشكلة مع الزمالك من4 سنين ووهرب وناس بتقول الأهلي اللي هربه، لما ربنا كرمه وجاب هدف تلفظ بإيحاءات جنسيه ضد الزمالك وعوقب ببسببها بالإيقاف 12 ماتش”.

وأضاف: “فوجئنا بقناة الأهلي بكابتن أحمد بلال وأيمن شوقي وشريف عبدالمنعم تلفظوا بنفس الإيحاءات الجنسيه”  .

واردف الغندور: “خالد مرتجي أمين صندوق الأهلي وهذا منصب قيمه كبيرة جدا، يطلع في برنامج من أهم البرامج ومع إعلامي من أهم الإعلاميين في مصر عمرو أديب ويلقح بالكلام، وبنفس الكلام والإيحاءات الجنسية من كهربا، وكأن نوع من المكايده وإنتصار للقيم والمبادئ وبيقلد كهربا المعاقب 12 ماتش”.

وشدد:” مهندس خالد مرتجي بيقول حطها صح جدا، حطها جميله جدا، دي أخلاق؟ وتلقيح من أمين صندوق الأهلي، بيوصل رساله وبيقلل من جمهور الزمالك ومش أول مره يعمل كده، قال تصريحات كارثيه في إذاعه الشباب والرياضه  وتم تهديده من لجنة الشباب والرياضه بعدم إثارة التعصب”.

وواصل الغندور: “قالوا مرتضى السبب وخالد مرتجي نفسه كان معترض على مرتضى، مرتضى إتحبس وإتعزل، ومبيكلمش ومقالش حاجه يبقى القصه مش مرتضى، والقصه واحد في سنه بيقول كلام كهربا اللي في سن أولاده”.

وأختتم:” مبروك يامهندس خالد مرتجي ابن الفريق مرتجي الأخلاق والمكايده، ألف مبروك كسبت إنتصار على السوشيال ميديا، وعند جمهور الأهلي اللي عوقب لما شتم، الف مبروك هيقولوا برافو عليك و10-10 هيسفقوا على مكايدتك وأخلاقك ومُثلك ورميك للكلام بتقلد لاعب في سن أولادك معاقب علشان قال إيحاءات جنسيه وانت بتقولها مبروك خالد مرتجي”.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة