اخبار الزمالكميديا الزمالك

“الحل في رحيل مرتضى”.. تعليق ناري من حتحوت على أزمات الزمالك ويؤكد : أمير مرتضى منصور السبب – فيديو

علق الإعلامي هاني حتحوت على الأزمات التي يمر بها نادي الزمالك في الفترة الحالية، مشيرًا إلي أن الفارس الأبيض يعاني من غياب النظام في أسلوب الإدارة والعمل داخل النادي.

وقال “حتحوت” :”مشكلة الزمالك الحقيقة أنه لا يسير بنظام مؤسسي حاليًا، مش علشان بس هو النادي صاحب الصوت الواحد، أو إن اللى بيقوده هو رئيس معزول وبيطلع يتكلم على أنه الرئيس الحالي”.

وأشار :”مشكلة الزمالك إنه يقوم على جماهير كبيرة جدًا، وعلى تاريخ عريق، لكن لايمتلك أي صفة أو “شمه”، تقولك على أنها مؤسسة تقدر تكون حاضرة حاليًا أو مستقبلًا “.

وأضاف “حتحوت” خلال تقديمه حلقة جديدة من برنامج “الماتش” على قناة “صدى البلد” :”طبيعي جدًا حالة القلق اللى عند جمهور الزمالك، نادي فيه من العشوائية الممنهجة التي تجعل أعمدته دائما مهدد بتفكك أعمدتة، بل وانتقال أعمدته إلي المنافس الأهلي”.

وتابع :”ليه دائما بقول إن أمير مرتضى منصور مسؤول عن اللى بيحصل في الزمالك لأنه أكتر شخصية كان ممكن ياخد الصفة اللى تخليه يعرف يبنى الهيكل ده في الزمالك لأنه مسؤول وأبن رئيس النادي”.

وأكد “حتحوت” :”النظام غير المؤسسي في الزمالك طبيعي يوصل لكده لأنك لو حطيت ميكروسكوب على الزمالك هتلاقي إن كل واحد فعلًا بيحاول يخدم بس لوحده”.

وواصل  “حتحوت” :”هنلاقي ميدو بيقول إن الزمالك دفع مستحقات اللاعبين، ومرتضى منصور يقول إحنا بقالنا 3 شهور من غير مرتبات للاعبين والأجهزة الفنية، ميدو يقول تعاقدنا مع اللاعب الفلاني والناحية التانية إيقاف قيد صفقات الزمالك”.

وأختتم “حتحوت” :” أرى أن الحل أن يتخذ الأستاذ مرتضى منصور قرر من نفسه بالابتعاد عن نادي الزمالك، ليأتي من بعده ويضع الطريق لحل أزمات الزمالك”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!