اخبار الاهلياخبار الزمالكاخبار الكرة العالميةميديا الزمالك

قاعد جنب بنت يتكلم معاها !! .. محامي الأهلي يكشف تخوف مرتضى منصور من الحبس مجدداً .. و الدليل أمرين !!

أكد محمد عثمان المستشار القانوني للنادي الأهلي أن مرتضى منصور، تم حبسه شهر من قبل بسبب صفحته علي موقع التواصل الإجتماعي فيسبوك و مداخلاته علي قناة الزمالك، مضيفاً أنه يخشي السجن مجدداً لذلك لا يجري مداخلات ولا يتطاول علي فيسبوك.

ومن جانبه وجه الإعلامي عمرو اديب سؤالا لمحامي الأهلي : انا سمعت ان في قضية جديدة ان مرتضى منصور متحول للمحاكمه بتهمه ازعاج محمود الخطيب .. هو في قضايا جديدة اسمها ازعاج؟

عاجل – من الهندوراس تطور مفاجئ في ملف المدرب الجديد !!

وجاء رد محامي الاهلي : الازعاج مدرج في قوائم العقوبات، والازعاج هي ارتكاب اي فعل يضيق به المجنى عليه وهي من الاشياء المستحدثة.

وواصل : مرتضى اتحبس علشان الحاجات اللي بينشرها على حسابه الشخصي وعلشان كده بطل ينشر على حسابه، وخد حكم علشان المداخلات اللي بيعملها في القناة ويشتم فيها علشان كده بطل يعمل مداخلات وبقى قاعد في النادي جنبه بنت بيتكلم معاها

وتسائل عمرو أديب: عايز أسأل سؤال هو ليه كلنا عمالين نسمع احاله مرتضى للمحاكمة بسبب الخطيب، مع انه بيقول انه مقدم بلاغات كتيرة ضد الخطيب ومفيش حد بيحقق فيها ؟

ورد محامي الأهلي : كويس انك سالت السؤال ده علشان ارد عليه، في فرق بين جرائم ارتكبت خلال 4 سنين وكانت على مرائ ومسمع الجميع، وفي فرق بين شخص صامت لا يرد ولا يتحدث واحترم مكانه ومكانته ولم يرد الا بالقانون.

وأشار : وفي فرق بين البلاغات الصحيحة والبلاغات الوهمية، القضايا اللي مرتضى رافعها ال50 وال60 او 100 هو مقدم 500 بلاغ في ادارة الاهلي، عبارة عن ايه ، يجيب ناس يوتيوبر بيتكلموا ويقول انهم بتحريض من ادارة الاهلي، والكلام ده كله كيدي علشان كده القضايا دي بتتحفظ، هو بيحاول يعمل ارهاب للخصوم علشان يرجع يساوم بيها بس.

واتم : فكل بلاغات مرتضى عبارة عن بلاغات وهمية ملهاش اساس من الصحة لذلك لا يتم التحقيق فيها.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة