اخبار الزمالكميديا الزمالك

حسين لبيب: عودة البطولات للزمالك أمر سهل لكن بشرط ..و تعليق خاص على مصير زيزو وفتوح – فيديو

أكد حسين لبيب رئيس نادي الزمالك السابق أن عودة البطولات لنادي الزمالك أمر سهل لكن يشترط فيه وجود حالة من الانسجام والمساندة من الجماهير مع مجلس الإدارة.

وقال “حسين” :”رجوع النادي للبطولات من وجهه نظري سهل جدا جدا، طول ما كل الزملكاويه بيلتفوا حول الإدارة، احنا 6 شهور مغلطناش في أي شخص مقولناش أن الفوز ده بتاع اللجنة لا ده بتاعنا كلنا”.

وأشار :”النادي الفتره اللي فاتت مكنش بيتكلم رياضه كان بيتكلم قضايا ومشاكل، الناحيه الرياضيه والأخلاقية مهمين وهو ده الاساس، لازم نهتم بفريق كرة القدم لانهم واجهة النادي واللي صنعوا شعبيته”.

وأضاف “حسين” خلال استضافته في برنامج “على مسئوليتي” على قناة “صدى البلد” :”فريق الكورة مش زيزو وفتوح بس لا عندنا الونش وعندنا صبحي وفي ذخيرة من اللاعبين ومننساش اننا كسبنا الدوري سنتين”.

وتابع :”اللاعبين دول على حسب الإدارة والأجهزة الفنية والطبية واللاعبين، لما يبقى في تناسق بين التلاتة دول بتقدر تاخد الـ١٢٠٪ من اللعب”.

وأختتم “لبيب” :”المنظومه لو متكاملة ومتناغمة الدنيا هتبقى أحسن، عندنا فتوح بيخلص وزيزو بيخلص والجزيري لاعب موهوب وجامد جدا جدا ، عندنا فريق محترم ولكن محتاج دعم”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!