اخبار الزمالك

متحدث الزمالك يرد على شائعات صفقة عمر كمال عبد الواحد !!- فيديو

كشف أحمد سالم المتحدث الرسمي للزمالك، حقيقة مفاوضات الفارس الأبيض مع عمر كمال عبد الواحد لاعب فيوتشر، لضمه خلال فترة الإنتقالات الشتوية الحالية.

وإنتشرت خلال الايام الماضية أنباء تشير إلى فشل مفاوضات الزمالك مع عمر كمال عبد الواحد وإقترابه من النادي الأهلي.

وقال سالم في تصريحات تليفزيونية عبر قناة “الشمس”:”الطريقه القديمه في الصفقات ولاعب عجب حد على السوشيال ميديا، ولا لعب مباراتين مع المنتخب هنجري نتفاوض وندفع ملايين لناديه، لا مش هنعمل ده، في معايير كثيرة في الصفقات”.

وأضاف:”هناك ميزانيه للصفقات، هستخدم الميزانيه ازاي؟ عندي بطولات ايه كونفدراليه ودوري و2كأس، الاهم الكونفدراليه بطوله ضخمه وبتجيب دولار، يبقى لازم اللاعب اللي هشتريه يحق له اللعب فيها، مينفعش اصرف نص ميزانيتي في لاعب، وبعدها أقولك آسف هو شارك مع فريقه في إفريقيا”.

وأردف متحدث الزمالك: “من المعايير الموضوعة لاختيار الصفقات هل هشتري لاعب صغير السن ولا كبير، ولا هشتري صغير السن وهعيد استثماره، ولاكبير بسعر معقول يعطيني 3 او4 سنين، هناك معايير كثيرة للصفقات، ولكن تأكد إنها هترضي الجماهير وليس بالسوشيال ميديا”.

وأتم: الناس بتفترض ان كان في تفاوض مع لاعب وفشلت ونادي معين أخذه، لاكان في تفاوض ولا فشل، اللاعب اللي في مصلحه الزمالك هينضم اليه، وكل حاجه هتحصل في وقتها”.

شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة