اخبار الاهلي

تعليق مفاجئ وقوي من سيد عبد الحفيظ على حديث محمد الشناوي وهجوم الصحفيين ضده!!

علق سيد عبد الحفيظ، مدير الكرة السابق بالأهلي، على تصريحات محمد الشناوي حارس الفريق الأحمر، ضد الصحافة المصريه، وبيان رابطة النقاد الرياضين ضده.

وكان محمد الشناوي قد قال في الموتمر الصحفي لمياراة الأهلي والترجي، ردًا على سؤال أحد الصحفيين بوجود مشاكل في الأهلي؟: “مشاكل؟ أنت قرأت الأخبار دي فين، في الصحف المصرية، هما اللي بيعملوا المشاكل دي، ومفيش أي مشاكل في الفريق”.

واصدرت رابطة النقاد الرياضيين بيان ضد الشناوي وطالبت الأهلي بالإعتذار عن ماقاله.

وقال عبد الحفيظ في تصريحات تليفزيونية ببرنامج” اللعيب”، عبر قناة” mbc مصر”: “قبل مباراة مثل نهائي إفريقيا لايحب ان نتناول ماحدث في الموتمر الصحفي من الشناوي”.

وأضاف:” الشناوي عمره ما اساء الادب، الفتره الماضيه كان في حمله ضده وحديث عن خلافاته مع شوبير، وكان ممكن يقول الرد بلباقه احسن من كده، ولكنه لم يسئ لحد، ولرابطة الرياضيين كنت فين من الشتايم والتنمر من ناس منكم السنين اللي فاتت”.

واردف عبد الحفيظ:” بيان النقاد لا اجد له تفسير، ووصلت توصف كابتن الأهلي ومنتخب مصر انه قليل الادب، ماهو لماصحفي يقول هي دي الكره في مصر حد كان بيقولهم حاجه، والسنين اللي فاتت الناس كانوا ييشتموهم بابوهم وامهم ومحدش كان بيتكلم “.

وشدد:” الرد كان سريع قوي، وبيلزم الاهلي بالاعتذار يعني ايه مش فاهم، الرد سريع قوي ومبالغ فيه قوي، وكلمه زي دي ان الصحافة بتتكلم على المشاكل حرقتك اوي، والشناوي بمكانته مينفعش تقول عليه قليل الادب نفسي اشوف اللي كاتب البيان”.

واختتم:” في فردة صدر من رابطة النقاد الرياضين ورد سريع، والناس دي كانت موجوده وقت ماكان بيتم التنمر عليهم ويشتموا يامهم ومحدش منهم رد، كان المفروض يكون رد احسن من كده من الشناوي، لكن اول لما يكلم تقوله انت قليل الادب”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة