اخبار الزمالك

إنتقاد حاد من مدحت شلبي للزمالك والأهلي بسبب وضع الدوري.. ورسالة هامة لمجلس الأبيض!!

إنتقد الإعلامي مدحت شلبي، الزمالك والأهلي بسبب وضع الدوري المصري، مشددا أن القطبين هماسبب ماتعاني منه المسابقة من خلل.

وقال شلبي خلال تصريحات تليفزيونية ببرنامج “يامساء الانوار”، عبر قناة”mbc مصر”:” هنروح لام المشاكل، الزمالك رفض خوض مباريات الدوري، انا ضد اي واحد يقول مش من حق الزمالك، لانه مش بينافس ده كلام اجوف، من حق اي نادي يلعب وفقا للقرعه، ايوه الزمالك لاينافس ولن يكون بطل ولكن من حقه يطالب الجدول يسير وفقا للقرعة”.

وتابع: “هل الزمالك طالب بهذا الامر مبكرا؟، ماهو لعب مؤجلات وطلب الان لان النتائج تراجعت، والمدير الفني راى ان المركز لن يكون بقيمة الزمالك فحط كرسي في الكلوب”.

وأضاف شلبي:” طبعا كلنا شاركنا في هذه المأساة كاندية مشاركة في افريقيا والكونفدرالية، وطلبهم تأجيل المباريات فاذا الزمالك والاهلي مشاركين في هذه المؤجلات والاخلال بالمسابقة، هو في كده؟ انت يتأجلك 14 مباراة، وبكلم على الزمالك والاهلي لانهم الاباطره”.

وواصل: “مفيش كده ولا في بلاد الواق واق تأجيل 14 مباراة، وقلت كثير على طنط عواطف وزعلوا مني، السبب فيما يحدث هي طنط عواطف لان بتليفون بتأجل مباريات، الزمالك والاهلي هم من شاركول فيما حدث”.

وأشار شلبي:” غدا اجتماع لمجلس الزمالك الساعه2 الظهر، وبوصل لمجلس الزمالك انهم مشاركين فيما حدث ولعبتوا مؤجلات، اخداوا الموقف بسبب تراجع النتائج كان المفروض منذاليوم الاول، كلكم مشاركسن وعليكم استكمال الدوري بكل موبقاته”.

وأردف: انا ضد الرابطه تقول الزمالك اذا انسحب هذا شأنه ومتأكد انه ميقدرش يقول الجمله دي للأهلي ان الانسحاب شأن داخلي عندك”.

وزاد شلبي:” الاهلي برده عملها اكثر من مره بيطلع بيانات وبيهدد، وبيراميدز عملها وسيراميكا عملها اي خطأ تحكيمي بيصدوا بيانات فرقعه للهواء علشان السوشيال ميديا”.

واستطرد: “وفقا لنظام طنط عواطف الشهير فاركو هتلاعب الزمالك والاهلي 4 مباريات في16يوم، وهو بيصارع على الهبوط، لو عاوز اتكلم اتكلم علي الغلابه اللي معندهمش ظهير والداخليه نفس الكلام”.

واكنل:” ببساطه كلامي للزمالك ومجلس ادارته، ملكوش دعوة بالسوشيال ميديا والمجموعه اللي في المدرجات سيبك من الكلام ده انت رجل دوله انت ومجلسك، لوانت على حق كنت هقولك وكنت طلبت من اليوم الاول ومتبنيش موقف في مباراة جماهيريه العمليه مش ناقصه، العقل يتحدث خارج السوشيال ميديا، مش تتكلم بعد ماخربت مالطه”.

واختتم: “مينفعش انك تأجل مباريات لفريق علشان المنتخب بياخد لاعب او 2 اومال انت عندك 30 لاعب ليه”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!