اخبار الزمالك

بعد غضب الجمهور.. أحمد سليمان يوضح سبب تراحع الزمالك عن موقفه من مباريات الدوري- فيدبو

أوضح أحمد، سليمان، عضو مجلس إدارة الزمالك، عن سبب التراجع عن قرار عدم إستكمال مباريات الدوري المصري والموافقة على خوض لقاء سيراميكا كليوباترا.

وقال سليمان،خلال تصريحات تليفزيونية ببرنامج “اللعيب”، عبر قناة “mbc مصر”: “في فساد كروي ومحدش بيكلم وعضو الرابطه طلع اساء للزمالك وبعدها كان بيعتذر في كل القنوات”.

وتابع:”:” منذ هدف كابتن حسن شحاته الشهير الملغي، انا لا اثق في الحكام وقدري عبدالعظيم نعترض عليه ويحكم انا لااثق في الحكام”.

وأضاف سليمان: “في صراع بين الرابطه واتحاد الكرة، الرابطة بتهاجم الحكام، كان اخطاء قاتله في مباراة بيراميدز وسموحه، ويقولوا الماتش هيتعاد مش في لجان ماتصبر لما لجنة المسابقات تصدر القرار، اللوائح مطاطه لكن العمليه مشخصنه”

وأكمل: ” ليه اعتذرنا ورجعناا؟ الموضوع ده خاص مجلس ادارة وفي متحدث رسمي، واي قرار له ايجابيات وسلبيات، وفي انتفاضه من معظم الانديه، وانديه اصدرت ببانات بنمشي العجله الموسم ده لكن السنه الجايه مفيش هزار”.

وزاد سليمان:” الزمالك كان موقوف القيد وفكينا القيد وجبنا 11 صفقة، وكل الخبراء قالوا نكسب الاهلي في نهائي الكاس وكنا الاحسن وحصل عدم توفيق وبعدها فزنا علي الاهلي في الدوري، قدرنا نفوز بالكونفدرالية القصه ازاي الزمالك يقف علي رجله، اعلامي اهلاوي طلع بعد الفوز بالكونفدرالية مباشرة وقال عقوبات قاتله ماتسيبني افرح هو انا مش نادي مصري؟ “.

وشدد:” لما الزمالك بدا يقف الكل بيهاجم اعلام وحكام وغيره واخدنا بطولة افريقيا في ظروف صعبه وحروب شغاله ولازم تقف والوقفات الجايه صعبه”.

واشار سليمان: “مجلس الادارة بيدور على مصالحه وفي خسائر كبيرة وحقوق رعايه، الجمهور عنده حق، لكن في امور لنا رؤيه ومصلحة عامه وفي عقوبات ورعايه ونظرات مختلفه ولكن الجمهور عنده حق وهنتحملهم في اللي بيقولوا وهنتقبل هجومهم علينا ونوعدهم ان الزمالك مختلف الموسم المقبل”.

شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة