اخبار الزمالك

حسن شحاتة يحرج أحمد سليمان بعد تراجع الزمالك عن موقفه بشأن الدوري.. ورد مفاجئ من الأخير!!- فيديو

أحرج حسن شحاتة، نجم الزمالك الأسبق، أحمد سليمان عضو مجلس إدارة الفارس الأبيض، بعد التراجع عن قرار عدم إستكمال مباريات الدوري المصري.

وقال شحاتة، خلال تصريحات تليفزيونية ببرنامج “اللعيب”، عبر قناة “mbc مصر”:” أنا مستغرب من قرار مجلس إدارة الزمالك انك متلعبشي مباراة الأهلي وترجع تلعب سيراميكا ”

وتابع:” أنا كنت مع موقف إدارة الزمالك بالاعتذار عن مباراة الأهلي والاستكمال في حقوقك المشروعه، لكن اللي حصل حاليا من المجلس أنه قسم الجمهور للاسف بعد ما كان الكل متوحد”.

ومن جانبه رد أحمد سليمان وأضاف: “في فساد كروي ومحدش بيكلم وعضو الرابطه طلع اساء للزمالك وبعدها كان بيعتذر في كل القنوات”.

واردف:” منذ هدف كابتن حسن شحاته الشهير الملغي، انا لا اثق في الحكام وقدري عبدالعظيم نعترض عليه ويحكم انا لااثق في الحكام”.

وشدد سليمان: “في صراع بين الرابطه واتحاد الكرة، الرابطة بتهاجم الحكام، كان اخطاء قاتله في مباراة بيراميدز وسموحه، ويقولوا الماتش هيتعاد مش في لجان ماتصبر لما لجنة المسابقات تصدر القرار، اللوائح مطاطه لكن العمليه مشخصنه”

وأشار:” ليه اعتذرنا ورجعناا؟ الموضوع ده خاص بمجلس ادارة وفي متحدث رسمي، واي كلام اتصل بالمتحدث الرسمي واسأله، لكن انا رديت احتراما لكابتن حسن فقط”.

وواصل: “اي قرار له ايجابيات وسلبيات، وفي انتفاضه من الانديه، وانديه اصدرت بيانات بنمشي العجله الموسم ده لكن السنه الجايه مفيش هزار”.

وزاد سليمان:” الزمالك كان موقوف القيد وفكينا القيد وجبنا 11 صفقة، وكل الخبراء قالوا نكسب الاهلي في نهائي الكاس وكنا الاحسن وحصل عدم توفيق، وبعدها فزنا علي الاهلي في الدوري، قدرنا نفوز بالكونفدرالية، القصه ازاي الزمالك يقف علي رجله، اعلامي اهلاوي طلع بعد الفوز بالكونفدرالية مباشرة وقال عقوبات قاتله ماتسيبني افرح هو انا مش نادي مصري؟ “.

وأختتم:” لما الزمالك بدأ يقف على رجله الكل بيهاجم اعلام وحكام وغيره، واخدنا بطولة افريقيا في ظروف صعبه وحروب شغاله ولازم تقف والوقفات الجايه صعبه”.
شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة