اخبار الزمالك

رد ناري من نجم الزمالك السابق على تفسير سيد عبدالحفيظ لترتيب مؤجلات الدوري!! – فيديو

رد أيمن عبد العزيز، لاعب الزمالك الاسبق، على تفسير سيد عبدالحفيظ، مدير الكرة السابق الأهلي ، لترتيب المباريات في بطولة الدوري، وذلك علي خلفية موقف الزمالك.

ورفض الزمالك خوض مباراة الأهلي، اعتراضًا على عدم تنفيذ رابطة الأندية مطالب القلعة البيضاء، وإصراره على عدم استكمال الدوري إلا بعد لعب باقي الفرق الأخرى مباريات الدور الأول.

وقال سيد عبدالحفيظ في تصريحات تليفزيونية ببرنامج”اللعيب”،عبر قناة”mbc مصر”: “بخصوص الترتيب، الأهلي مثلًا بيلعب في تونس يوم 14 والزمالك في نيجيريا مثلًا يوم 15، والمباريات مستمرة في الأسبوع بالدوري المحلي بيلعب ويؤجل مباراة للزمالك والاهلي”.

وتابع:” نيجي بقى بعد كده الزمالك والاهلي بيكملوا في إفريقيا، فبييجي مباراة ثانية في أفريقيا ومباراة ثانية في الدوري فيبيتم التأجيل يبقى كدة الأهلي عنده 3 أو 4 مباريات مؤجلين والزمالك نفس الأمر”.

وأضاف عبد الحفيظ: “الترتيب بيتعمل إزاي؟ بتلعب مباراة قبل مباراة لأن أنت لما بتيجي تسكن المباريات 3 أو 4 مباريات وأنت عندك في البث 3 أو 4 مباريات، وأنا عندي يوم. فعايز أخلي الأهلي يلعب فيه”.

واشار:” باكون عايز أسكن مباراة للزمالك او الاهلي، فبلاقي مثلا إنبي عنده مباراة وعنده مباراة أخرى بعد 4 أيام واليوم ده فاضي عند الأهلي”.

ليرد أيمن عبدالعزيز قائلًا:”انت مقنع باللي بتقوله، بصراحة مقنع، أنت يا سيد مصدق الكلام اللي انت بتقوله والترتيب، هتهزر؟، هو فيه حاجة اسمها كده في دوري محترفين” .

ليجيب عبد الخفيظ:’مش ممكن ألعب بترتيب المباريات في المؤجلات”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!