اخبار الزمالك

عضو مجلس الزمالك يفحم المتجاوزين في حق شيكابالا..ويقارن بطولاته بالخطيب!! – فيديو

أكد محمد طارق، عضو مجلس إدارة الزمالك إن محمود عبد الرازق “شيكابالا”، قائد الفريق، الاول لكرة القدم بالنادي، هو أسطورة كبيرة في الفارس الأبيض وتاريخ كبير من العطاء يفوق الـ25 عاما داخل النادي.

وقال طارق في تصريحات إذاعية ببرنامج” الكلام المظبوط مع حتحوت”:” انت بتختار شخص عنده جماهيريه وقيمه كبيره مثل شيكابالا وتكلم عنه، سوري كلامك هايف لايستدعي ظهورك في الاعلام، وتقول اسطورة ولا لا، وهل حقق دوري الابطال ولا لا، اغلب النجوم الكبار في منهم محققوش دوري الابطال، هل مارادونا مش اسطوره؟ وهو محققش دوري الابطال، وتوتي وبوفون مش اساطير لانديتهم”.

وتابع: “شيكابالا أسطورة لانه رجل في ناديه من 25 سنه له تأثيره ولاعب حافظ علي شعبية النادي فترات طويله والاكثر حصولا على البطولات وكان النجم الاوحد في الفريق”.

واضاف طارق:” رئيس الاهلي له كل الاحترام والتقدير واعظم من لمس الكرة ومتبقي بطولة واحده بينه وبين شيكابالا كابتن الخطيب 18 وشيكابالا17″.

وشدد: “كابتن محمود الخطيب اسطورة كبيره الفروقات مش كبيرة بينه وبين شيكابالا، انا بوضح بس انه لوعلى مستوى البطولات فهم الفرق بينهم بطولة واحده فشيكابالا اسطورة”.

وواصل:” شيكابالا اسطوره، جمهوره شايفه ازاي ونجوميته وسط الناس، وتقييمه وظهوره الاعلامي بيحقق نسبه مشاهده كبيره لما ظهر ما عمرو اديب كل فئات الشعب شاهدته حتى ظهوره اصبح في نضج مختلف”.

واختتم:” ليه بنقلل من بعض هم زملاء حتى لوكل واحد في نادي ليه بيقلل من شيكابالا، شيكابالا كان كابتنه في يوم من الايام كلامك في استخفاف بعقل المشاهد”.

شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!