اخبار الزمالك

فرد أمن المول يفضح كواليس ناريه عن إعتداء إمام عاشور عليه.. وتواصل إدارة الأهلي معه للتنازل – فيديو

كشف عبدالله مصطفى، فرد أمن المول، الذي إعتدى عليه إمام عاشور، لاعب الأهلي، كواليس ناريه بشأن واقعة الإعتداء عليه، وتواصل إدارة الأحمر معه للتنازل عن المحضر وعرض الصلح.

وقال عبد الله خلال مداخلة هاتفية ببرنامج “الحكاية”، عبر قناة “mbc مصر”:” اثناء أداء عملي في المول، يوم الاربعاء الماضي فوجئت الساعه7 صباحا بإندفاع كابتن مصر إمام عاشور بعربيته لداخل المول”.

وأضاف:”كابتن امام كان منفعل ودخل كأنه بيعمل سبرينت في الملعب، وطالبت أفراد الامن بعدم التعرض له بصفتي المشرف عليهم، لإنه كان في حالة ثوره وتوجهت له وقلت له ياكابتن مينفعش تدخل وفي اية “.

وتابع فرد الامن:” كابتن امام بدأ يشتم ويعلي صوته بالفاظ بذيئه جدا، وانفعل علي ومسكني من الملابس وهو كان جاي يتخانق، وادعى ان زوجته اتعاكست في المول وهي خارجه من السينما الساعة الخامسة فجرا”.

وأشار: ” زوجة كابتن إمام اتعاكست امتى وفين الله اعلم، لانها مبلغتش انها اتعاكست، ولو كان حصل مشكله كنا عرفنا كافراد أمن، هي كانت في حفله سينما من الساعه 3 صباحا لـ5 فجرا، وكان معها كتيبة مع اخواتها واخواته، ومحدش منهم بلغ انها اتعاكست، فين الناس اللي كانوا معكي ليه محدش اشتكى للامن علشان يجيب لك حقك”.

وأكمل فرد الأمن: “انت جاي الساعة 7 صباحا ومفيش فرصة الاحداث سريعه، وكابتن إمام مسك في هدومي حاولت افادي نفسي وزقني وشتمني ووقعت على الارض، وضربوني حوالي15شخص كانوا معاه، ولم نشتبك معهم كافراد أمن لاننا مش هندخل في معركة لكن هناخد حقنا بالقانون”.

وشدد:” بعد ماشتمني وزقني اغمى عليا، مين ضربني هو ولا الحاشية اللي كانت معه إلا لو لا وجوده عمرهم ما كانوا دخلوا المول، هو الاسطورة محمي بالاهلي ومنتخب مصر ونجم سوبر في الدولة المصرية، ولما فوقت مشي هو واللي معاه”.

وأستطرد: “بعد الانتهاء من عملي تقدمت ببلاغ ضد كابتن إمام وقعدت في القسم 12 ساعه حتى انهي إجراءات البلاغ”.

وأختتم:” لم نتصالح مع كابتن إمام، وادارة الاهلي تواصلت معايا وقالوا هنبلغك بالميعاد ومحصلش اتفاق علي الميعاد، بدون ذكر اسماء عن مين تواصل معايا، قالولي هنقعد بحضور كايتن امام، وكباتن آخرين، وهيتم عرض الصلح، هو اللي يعرض التصالح طبعا ويقدم اعتذار كافي، واحنا ماشين في اجرائتنا القانونية”.

شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة