اخبار الزمالك

هجوم قوي من شلبي على حسين لبيب بعد التراجع عن قرار عدم إستكمال الدوري.. “انت خوفت من الأهلي”!! – فيديو

شن الإعلامي مدحت شلبي، هجوم قوي ضد حسين لبيب رئيس نادي الزمالك، بعد قرار التراجع عن عدم إستكمال مباريات الدوري، وخوض لقاء سيراميكا كليوباترا.

وقال شلبي خلال تصريحات تليفزيونية ببرنامج “يامساء الأنوار”، عبر قناة”mbc مصر”:” مينفعش بعد بيان الزمالك للطويل العريض وفي طلبات وبعدها يلعب، نفسي المسئولين في الانديه لما يشوفوا رأي في الاعلام ممكن تاخد به”.

واضاف:” عاد الزمالك وشارك في الدوري، وهناك حسنه وحيده في مشاركة الزمالك امام سيراميكا، حضرتك ياكابتن حسين ومجلسك، قبل ماتش الاهلي، أعطيت الأوامر لكابتن عبد الواحد السيد لدخول الفريق للمعسكر، وبعد هجوم من جماهير الزمالك على السوشيال ميديا تراجع”.

وتابع شلبي:” مع كل الاحترام لدور الجماهير في المدرجات لكن الزمالك كسب سيراميكا باربعة اهداف، ومحصلش حاجه ياكابتن حسين في غياب جماهير الزمالك”.

وشدد: “انت لعبت ماتش سيراميكا بالأمر وكان هيحصل عواقب كبيرة لو ملعبتش، دائما متحطش السوشيال ميديا في دماغك لانها تحكم بالعواطف، والادارات بالعقل، مش كله بيمشي بالعواطف علشان متبقاش زي طنط عواطف”.

وواصل شلبي:” الميزه الوحيده ياكابتن حسين ومجلسك ان حضرتك حسيت ان السوشيال ميديا لن تؤثر عليك ابدا واتمنى هذا يكون منهجك ومنهج كل الانديه”.

وأشار: “انا آسف هذا الموقف فكرني بفيلم” صرخة نمله” مع احترامي لكم، لا الحكام اتوقفوا وثاني يوم حكموا في دورة الترقي، والجدول زي ماهو، وبيريرا مستمر وكابتن عامر حسين في منصبه”.

وواصل شلبي: حضرتك ياكابتن حسين حاولت تزوق قرارك الغير مدورس والعاطفي حضرتك حطيت رجلك مع سيراميكا حضرتك خوفت تلاعب الاهلي، رغم ان فرقتك فرفه متماسكه والاهلي متماسك، وانت والأهلي مش وافقين على رجلكم وفاركو الاخير احرج الاهلي”.

وأكمل:” انت خسرت فرقتك، وكان ممكن تكسب الاهلي يبقى معك 6 نقط الـ3 بتوع الماتش والـ3 اللي اتخصموا منك، انت حرمت فرقتك من 6 نقاط”.

وأختتم: ” اتمنب ان مجلس حسين لبيب تكون قرارتكم من دماغكم بعقلانيتكم، لان السوشيال ميديا عاطفيه لان العقل مقدم على العاطفه”.

شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة