اخبار الزمالك

جوميز بعد تعادل الزمالك أمام بلدية المحلة: رفضت اتخاذ هذا القرار المجنون !!

تحدث البرتغالي جوزيه جوميز المدير الفني للفريق الأول لكرة القدم في نادي الزمالك عن تعادل الفارس الأبيض أمام بلدية المحلة في بطولة الدوري، مشيرًا إلى أنه أراد فرصة أكبر للاعبين الشباب

تعادل الفريق الأول لكرة القدم في نادي الزمالك بدون أهداف مع بلدية المحلة في المباراة التي أقيمت بينهما اليوم بإستاد القاهرة الدولي، في اللقاء المؤجل من الجولة السابعة عشرة لمسابقة الدوري الممتاز، ليرفع الأبيض رصيده إلى 45 نقطة .

وقال ” جوميز” :” مشينا على الخطة بتاعتنا النهارده في المباراة اننا ندي الفرصة لاعبيه الشباب، ولازم تفهموا أننا كمدربين عايزين نكسب باستمرار”.

وأشار :” كان ارحيلي أبدا باللعيبه اللي تكسب المباريات لكن هنا الدوري بتاعنا هيخلص ١٧ أغسطس، وعندنا بعدها مباراة مهمة جدا للنادي .. بس السؤال احنا الطبيعي ناخد فترة راحة كام اسبوع؟”.

وأضاف ” جوميز” في المؤتمر الصحفي بعد مباراة بلدية المحلة :” من المقرر أن نحصل على 4 إلى 6 أسابيع راحة؟ عندنا من 17 اغسطس إلى 13 سبتمبر فقط وده وقت مش كافي”.

وتابع “:” أنا كان ممكن اعمل قرار مجنون اني مخليش اللعيبه تريح واخليهم يطبقوا الموسمين ورا بعض”.

وأوضح ” جوميز” :” فكان لازم ندي اللعيبه الشباب النهارده فرصه عشان نريح الكبار وكمان نشوف المواهب عندنا ونساعدهم يبقوا أفضل في المستقبل”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!