اخبار الاهلي

رسالة نارية من نجم الأهلي السابق لـ إمام عاشور بسبب مباراة بيراميدز – فيديو

وجه علاء ميهوب، نجم الأهلي السابق، رسالة نارية للخائن إمام عاشور لاعب الاحمر، بسبب مستواه في مياراة بيراميدز.

واثناء تواجد إسماعيل يوسف نجم الزمالك السابق وعلاء ميهوب ومحمود فتح الله في ضياقة برنامج اللعبب عبر قناة “mbc مصر” تناقشوا في سبب تراجع مسترى إمام عاشور.

و قال يوسف:” إمام مكنش في مستواه امام بيراميدز لما يلعب طرف بيفقد قوته، بيراميدز كان 3 لاعبين في نصف الملعب وده أثر على إمام، الافضل ان يلعب راس مثلث مقلوب ليشتغل ميزته في التصويب على المرمى”.

ومن جانبه اضاف فتح الله: “امام من احسن اللاعبين في الدوري هذا الموسم، وكسب الاهلي ماتشات كثيرة، المباراة كانت بين اقوى فرقتين في الدوري الموسم ده، والزمالك بـ5 صفقات الموسم هيكون افضل الموسم القادم، ممكن غلق المساحات امام امام ومصطفى فتحي اثر عليهم”.

ليرد علاء ميهوب قائلا:” ماحسين الشحات كان كويس رغم غلق المساحات، امام سبب تراجع مستواه انه عاوز يعمل كل لعبه لمسه جماليه، المفروض المباريات اللي يكون فيها غلق مساحات اللاعب يكون ذكي ويستغل موهبته”.

وأشار:”المفروض يا امام المباريات الكبيرة تكون عارف ان في عليك ضغط، ومينفعش انت لاعب  في الاهلي الضغط يأثر عليك، ولازم تغير اسلوبك وتمرر بسهوله وتشوط لكن طول مانت على الخط متحاولش ترقص، المفروض تمرر من لعبه واحده، انت لاعب كبير لازم تستغل موهبتك”.

شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!