اخبار الاهلي

مش هتفضل تاخد حقك طول العمر !!.. رسالة قوية من عبد الجواد للشيبي بعد تدخلة على حسين الشحات – فيديو

علق الإعلامي إبراهيم عبد الجواد على تدخل محمد الشيبي ظهير نادي بيراميدز على حسين الشحات ضد حسين الشحات جناح النادي الأهلي في المباراة التي جمعت الفريقين في بطولة الدوري

وشهدت مباراة الأهلي وبيراميدز تدخل عنيف من قبل محمد الشيبي على حسين الشحات حيث مما اضطر الحكم لإشهار البطاقة الحمراء للاعب بيراميدز بعد الرجوع للفار.

وقال ” إبراهيم” :” اتكلمت قبل كده على اللى عملة الشحات مع الشيبي وطالبت بمضاعفة العقوبة الموقعة عليه وهاجمت مسؤولي الرياضة في مصر بسبب عقوبة الشحات”.

أشار :” لكن أنا مش هقعد اخد حقي طول العمر، وبأي طريقة هل مطلوب يبطل الشحات كورة ويسجنه أو يضربه ويبقى مفيش قانون وضوابط وكل واحد ياخد حقه بدراعه طالما سلكت المسلك القانوني يبقى تشد خط”.

وأضاف ” عبد الجواد” خلال تقديمه حلقة جديدة من برنامج “الهدف” على قناة ” أون تايم سبورتس 2 ” :” اللي حصل فيه شكل من أشكال الترصد من الشيبي تجاه الشحات، بدليل الشيبي قبل المباراة مرضيش يسلم على لاعيبة الأهلي”.

وتابع :” دخلة الشيبي على الشحات تخليه مينزلش المعلب تاني، و لاعيبة الأهلي تعاملت بطريقة جيدة، والتعاطف مع الشيبي قل بعد لقطة امبارح لان الناس حست إن فيه تربض ضد الشحات”.

وأضاف ” عبد الجواد” في رسالته لمحمد الشيبي قائلا :” أكثر المتضررين من اللي انت عملته يا شيبي هي فرقتك، حسين الشحات بعد الحكم اللي اخدته عليه ولسة له استئناف احسن لاعب في فرقة الأهلي الفترة الأخيرة ونجمه طالع وصاروخ، انت الناحية التانية عملت ايه في فرقتك؟”.

وأختتم :” انت في أهم ماتشين في الموسم الماتش الأول خافوا ينزلوك من البداية فنزلت في نص الشوط الأول وخسرت فرقتك تغيير والماتش التاني تسببت في الهدف واتطردت”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!