اخبار الزمالك

بعد تتويج الزمالك بالسوبر الإفريقي.. رد قوي من مدحت العدل على تصريحات أحمد بلال- فيديو

رد السيناريست مدحت العدل، على تصريحات أحمد بلال مهاجم الأهلي الذي سخر خلالها من الزمالك، قبل بطولة السوبر الإفريقي التي توج بها الفارس الأبيض على حساب الأحمر.

وتوج الزمالك ببطولة كأس السوبر الأفريقي بعد الفوز على الأهلي 4-3 بركلات الترجيح في المباراة التي أقيمت بينهما باستاد المملكة أرينا بعد انتهاء الوقت الأصلي بالتعادل الإيجابي بهدف لكل فريق.

وقال العدل خلال مداخلة هاتفية عبر قناة “الشمس”:” الروح التي كانت في مباراة الأهلي دي اللي المفروض يتحلي بها لاعبي الزمالك باستمرار، والاستفزاز اللي حصل والكلام ومتسافروش تلعبوا ده كان دافع كبير لهم”.

واضاف: “احنا كجمهور زمالك بنحب اللعب الحلو ومنخافش، والعبوا وهاتوا اللي عندكم وفي الاخر تكسب تخسر دي رياضه، واحنا مش في حرب مع حد، وامبارح كان في روح رياضيه بين اللاعبين”.

وأردف العدل:” ستديوهات كثير بتاكل عيش، بيعمل الحاجات دي علشان الناس تتكلم عليه، شوف بنكلم قد ايه على الكابتن اللي قال متسافروش ومش هقول اسمه، وكام حد جابوا علشان قال الكلمتين دول”.

وشدد: “خلينا نحط الرياضة في موقعها الصحيح، وزي ماقال مدرب ليفربول احنا لابنأكل الناس ولابنشربهم ولابنحل مشاكل، احنا بنخرجهم بره المود شويه وبيرجعوا يعيشوا حياتهم”.

وأختتم:” انا كنت في حالة من النشوة والسعادة علشان الروح والتفاني واللعيبه عملت حساب الجمهور، وكنت على تواصل مع كابتن عمر جابر وشيكابالا باستمرار وبعت لهم الفيديوهات دي وقلت لهم ردوا في الملعب”.
شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!