اخبار الزمالك

رسالة نارية من خالد الغندور بعد الشماته في لاعبي الزمالك المحتجزين بالإمارات- فيديو

وجه الإعلامي خالد الغندور، رسالة نارية للشامتين في حبس ثلاثي الزمالك عبد الواحد السيد مدير الكرة ونبيل عماد دونجا ومصطفى شلبي لاعبا الفريق، على خلفية مشادتهم الكلاميه مع فرد امن بستاد آل نهيان.

وقال الغندور،خلا تصريحات تليفزيونية ببرنامج “ستاد المحور”:” احداث السوبر المصري ولاعبي الزمالك المحبوسه وترحيل كهربا غطت على المباراة، انا انسان ولست ملاك ولدي اخطاء واحيانا اصيب واخطئ”.

واضاف:” في امور مسلمات في حياتنا هي عدم الشماته او التشهير بحد، رساله لناس كتير ياترى فكرت هتشوف الحياه ازاي وانت مركب ميكروسكوب على عينك هنشوف بكتيريا وجراثيم، احيانا لازم نغمض ونتغافر عن بعض الامور”.

وشدد الغندور:” كل واحد مركب ميكروسكوب بيشوف ادق الامور وهو السوشيال ميديا، وببختلق اكاذيب وحقائق، وخطورتها الاكبر في فضح الحقائق، هل تقبل ان حقائق بيتك تتنشر؟ هل تقبل ان حد ينشر احالتك للتحقيق في شغلك؟ “.

تابع:” ليه تستبيح حياة النجم،، هل اللي اتكلم عن كهربا وفضحه ده غير من اللاعب”.

واردف الغندور: “الان الناس بتتجمع مع بعض وكل واحد قاعد قدام شاشه، وكل واحد مالوش وظيفه يقول اناصانع محتوى”.

وواصل:” ولادنا المحبوسين من لاعبي الزمالك واللي اقرينا بغلطه، كان ممكن الاجواء تكون اهدى لولا ان السوشيال ميديا، تحولت لقضاه وسبق ونشر، وفي قضايا كان ممكن تنتهي في حالة عدم اثارتها بهذا الشكل “.

وأختتم:” الان ظهرت صفة مرعبه الشماته، وقالوا الحر لايشمت، تاثير السوشيال ميديا اصبح خطر، كما تدين تدان وممكن ماتعيب به غيرك تقع فيه في يوم ما، ياريت نفوق والتواصل الاجتماعي مش بالاجهزه انما بالنفوس الطيبة والضمائر الحيه واللسان الحلو”.
شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!