اخبار الاهلي

شوبير: الزمالك سبب تخفيف عقوبة كهربا!! – فيديو

كشف الإعلامي الأحمر أحمد شوبير، عن أسرار تُقال لأول مرة عن رد فعل لاعبي الأهلي بعد توقيع عقوبة الإيقاف والغرامة ضد زميلهم محمود كهربا الشهير بالهارب، بسبب تجاوزه في حق المدير الرياضي محمد رمضان، بعد مباراة سيراميكا كليوباترا في نصف نهائي كأس السوبر المصري.

وقال شوبير في تصريحات عبر برنامجه الإذاعي: “عقوبة كهربا أصبحت 500 ألف مش مليون، بعد ما قال لـ كهربا إنت بره وخلاص هتترحل وتمشي، عدد كبير من اللاعبين حوالي 9 أو 10 ذهبوا للكابتن رمضان وقالوا وطلبوا منه زيادة الغرامة ولكن عدم رحيله من المعسكر”.

وتابع: “رمضان قال لهم لا أنا مش هزود الغرامة، أنا هنقص الغرامة وأخليها النص لو كسبتوا البطولة، لو عايزين تخدموه اكسبوا، وهذا الكلام أنا مسؤول عنه”.

وأضاف: “اللاعيبة بدأت تحسبها، طالما اللاعب موقوف، بدأوا يتحمسوا من أجل الفوز بالبطولة، وده فيه ذكاء كبير من رمضان، وقال لهم لما نعود مصر كهربا هيدرب معانا بشكل طبيعي، ولو تدرب معنا واحنا كسبانين هيفرق معانا”.

وواصل: “اللاعيبة الكبار اجتمعت مع بعض، ووجدوا إن كلام رمضان منطقي، وكهربا بدأ يحفزهم ويقولهم الله يخليكم اكسبوا عشان خاطري والغرامة تقل وأدخل مع الفريق”.

واختتم: “وكانت نتيجة الفوز إن تم إيقافه مباراة واحدة وهي النهائي أمام الزمالك، وتخفيض العقوبة من مليون لـ 500 ألف، واللاعبون كانوا طايرين من الفرح، وتدرب اللاعب أمس واندهش من مقابلة محمد رمضان ليه، ولا أعتقد إن لا كهربا ولا غيره هيقدر يخرج عن النص مرة تانية”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!