اخبار الزمالك

اللي بيعمله الزمالك معجزه.. سيف زاهر يكشف أسباب إقتراب الزمالك من التتويج بالدوري

كشف الإعلامي سيف زاهر عن أسباب تفوق الزمالك هذا الموسم على كل منافسيه وإقترابه من حسم الدوري الثاني على التوالي رغم الظروف الصعبه التي يمر بها الفريق .

 

وفاز الزمالك على فاركو بهدف نظيف منذ قليل ، وذلك في إطار الجوله الواحده والثلاثون من عمر مسابقه الدوري ، ليرفع الفارس الأبيض رصيده من النقاط الى النقطه 75 ليقترب أكثر من حسم اللقب .

 

 

وقال زاهر : “اللي الزمالك عامله ده معجزه بكل المقاييس ، واحد هيقولي يا كابتن ده الزمالك طبيعي ياخد دوري بقوله بس مش بالظروف دي وده مش كلامي ده كلام المستشار مرتضى منصور” .

 

وأضاف :”الزمالك كسر القاعده ، بالروح والعزيمه وبمرتضى وأمير مرتضى وفيريرا ، كل واحد في الفريق باصص في ورقته ومركز في ورقته ، حتى الخناقات هناك اللي بيقولوا هتولع والدنيا هتبوظ بتتحل بسهوله “.

 

وواصل :”زمان كان في الزمالك اللعيبه بتحتفل والاحتياطي مش مبسوط وبيدخل اوضه اللبس ، واللي يجيب الجول يحتفل و الباقي يديله ضهره ، دلوقت كله بيحتفل الاحتياطي والاساسي والعامل واللي معدي ، الرجاله دي على قلب راجل واحد “.

 

وأردف :”اكتر واحد بيحتفل محمود علاء اللي مشفش الملعب بقاله كتير ، لكن هو ده اللي نجح فيه فيريرا ومرتضى منصور والمكافأت الي بتتوزع بالعدل ، واللعيبه اللي بتمشي وبتتكرم وعادي والدنيا بتمشي “.

 

وأتم :”شيكابالا اللي بينزل على فترات و محمود علاء البديل و حازم امام اللي مبينزلش ، بصوا اللعيبه بتحتفل والروح بينهم عامله ازاي” .

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!