اخبار الزمالك

في مقدمة قوية.. إشادة خاصة من شوبير بنجم الزمالك ويوضح عوامل التتويج بالدوري

كشف الإعلامي أحمد شوبير في مقدمه قويه أسباب تتويج الزمالك بدرع الدوري للموسم الثاني على التوالي ، مشيدا ً بنجوم الفريق وأبرزهم إمام عاشور وزيزو.

 

 

وقال شوبير:”برأيي أن ابرز نجوم الزمالك هذا الموسم وأسباب تتويجه بالدوري هم الرباعي أحمد سيد زيزو و امام عاشور ومحمد عواد ومحمود الونش ، بالإضافه للشاب سيد نيمار الذي لعب في ظروف صعبه “.

 

وأضاف :”أحمد سيد زيزو جه في هدوء وكان أساسي شويه وإحتياطي شويه ومستواه متذبذب ولكنه الموسم ده أشتغل و أصبح افضل لاعب في مصر بلا منازع “.

 

وواصل :”تاني لاعب هو محمد عواد اللي كان ليه دور مؤثر جداً جداً في تتويج الفريق بالدوري والكاس خصوصاً بعد ما صد ضربتين جزاء في مباراه أسوان و كذلك المقاولين “.

 

وأشاد إشاده خاصه بإمام عاشور قائلاً:”إمام عاشور اللي انا كسبت الرهان عليه لما قولت أنه هيعوض فرجاني ساسي ولقيت هجوم من السوشيال ميديا ولكن محدش دلوقت هيتكلم ويقول انت صح ” .

 

وإستطرد :”الونش لاعب راجل بيلعب بروح وعزيمه وتحامل على إصابته وكان ركن من أركان فوز الزمالك بالدوري “.

 

وأردف :”قائد الفريق شيكابالا اللي اتغير تماماً وكنا الاول نشوف شيكابالا زعلان وهو خارج دلوقت عارف دوره وقائد حقيقي في الفريق”.

 

وأكمل :”جيسوالدو فيريرا اللي فرض النظام ومخلاش حد يتدخل في شغله وفرض العدل ، حتى في لحظه التتويج مخدش اللقطه وقال انا وعملت وسويت إتكلم في العادي والطبيعي “.

 

وأتم :”محدش توقع حسم الزمالك للدوري قبل النهايه ب٣ جولات الا العبد لله قولت كده قبل نهايه الدوري ب٦ اسابيع وبرضو اتهاجمت” .

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة