اخبار الاهلي

” هينزل الملعب بمطواه ” .. مجدي عبد الغني يفتح النار على إداره الأهلي بسبب صفقته الجديده!!

فتح الإعلامي مجدي عبد الغني النار على محمود الخطيب ومجلس اداره النادي الاهلي بسبب تعاقدهم مع اللاعب البرازيلي برونو سافيو صفقه الفريق الجديده ، وذلك بعد انتشار حاله طرده في اخر مباراه له مع نادي بوليفار البوليفي .

 

وكان برونو سافيو قد تعدى على حكم المباراه بعد طرده في سلوك غير رياضي وغير أخلاقي ، مما جعل اللاعب مهدد بالايقاف لمده طويله حسب لوائح الاتحاد الدولي والاتحاد البوليفي لكره القدم .

 

وقال عبد الغني :”كان لازم الأهلي يتحرى الدقة قبل التعاقد مع سافيو اللي واضح عليه أنه شخص عصبي ولقطة الطرد غريبة لأنه لم يكن المتضرر من الركلة الحرة من الاساس فجأة ذهب للحكم وانفعل عليه وكان عايز يضربه ولو حصل الكلام دا في مصر ممكن يتوقف لنهاية الموسم”.

 

وواصل :”أتمنى الأهلي يطلع بيان يوضح فيه الأزمة الحالية لسافيو لأن الكلام كتر والشائعات أكثر .. ولو كنت موجود في لجنة التعاقدات مستحيل اتعاقد مع لاعب بالشكل دا بعد ما اشوف لقطة الطرد ، الأهلي مش بتاع لاعب يفقد أعصابه بسهولة كدا ، دا هينزلنا بمطوه الملعب ، لاعب مش بيعرف يتحكم في نفسه”.

 

وأتم :”أنت بتحط ملايين في لاعب لازم تكون متابعه وشايفه من فترة كبيرة ، أنما الأهلي راح حط مليون ونص دولار في لاعب على أساس شريط فيديو، أيه دا ؟ أيه اللي انتوا بتعملوه دا؟!”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!