اخبار الاهلي

بعد تصريحاته الأخيرة… هجوم ضاري من سيف زاهر على عبد الله السعيد !!

وجه الإعلامي سيف زاهر نقداً لاذعاً لنجم نادي بيراميدز الحالي والأهلي السابق عبد الله السعيد بعد تصريحاته اليوم لصحيفه “الاثليتك” البريطانيه .

وكان الأهلي قد حصل على حكم بتغريم عبد الله السعيد مبلغ مليوني دولار بعد أزمته مع اللاعب بخصوص تعاقد بيرامدز معه من اه‍لي جده ، كما حصل على حكم بالحجز على اللاعب لعدم تسديد قيمه الغرامه .

ليخرج عبد الله السعيد عن صمته بتصريحات ناريه أبرزها أن توقيعه للزمالك قد كان بمثابه القتل لمسئولي الأهلي وأنهم يظنون أن من حقهم التحكم في مصائر اللاعبين .

وقال زاهر في تصريحات تلفزيونيه عبر برنامج ملعب أون تايم:”عبد الله السعيد من النوع اللي بيحب يشتغل تحت ضغوط ، يعني حصلت مشكله بينه وبين الاهلي و القصه انتهت بينه وبين جمهور الاهلي ، حصلت مشكله ومشي والقصه اتقفلت خلاص” .

وتابع :”حتى لما بيروح يلعب في المنتخب الجمهور اللي بيشجع المنتخب بيشجع عبد الله وانت روحت لعبت في بيراميدز وانتهت القصه “.

وأكمل :”في بينكوا وبين بعض قضايا في المحاكم و في بينكوا ورق واللي ليه حق هياخده” .

وأتم :”لكن الحقيقه تصريحات عبد الله السعيد مش فاهمها ، ليه تفتح تاني الموضوع بعد ما خلص و ليه تتكلم وفي ماتش للمنتخب يوم الجمعه ، حتى شخصيه عبد الله السعيد مش كده ومش من النوع اللي بيتكلم ، دي حاجه تؤخذ على عبد الله السعيد” .

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!