اخبار الكرة العالميةاخبار الاهلي

فيتوريا منفعلاً يرد على منتقديه بسبب إستبعاد كريم فؤاد من معسكر المنتخب !!

تحدث البرتغالي روي فيتوريا المدير الفني للمنتخب الوطني الأول عن أسباب إستبعاد كريم فؤاد لاعب النادي الأهلي من معسكر المنتخب الحالي ، مؤكداً انه وحده المسئول عن اختيار اللاعبين والقائمه .

وكان فيتوريا قد واجه وابل من الإنتقادات بعد اعلان القائمه لمعسكر نوفمبر واستبعاده لكريم فؤاد على الرغم من تألقه رفقه فريقه الأهلي منذ بدايه الدوري .

وقال فيتوريا في تصريحات تلفزيونيه عبر قناه أون تايم سبورت:”القرارات واختيارات اللاعبين هي شئ خاص بيا انا ، كوني مدرب المنتخب هي دي وظيفتي ، كريم فؤاد اعرفه جيداً ومعجب جدا به ، وكان من الإقتراحات انه ينضم لهذا المعسكر “.

وواصل :”مركز الظهير اليمين عندنا عمر جابر اللي اشتغل معانا المعسكر الماضي ، في المنتخب لازم تتمسك بلاعبين حضروا معك المعسكر عشان نقدر نبني عليهم ، كان غرضي اتعرف على اكرم توفيق “.

وتابع:” في الخط الامامي كنت عاوز اتعرف على طاهر محمد طاهر وعبد القادر ، فانا اعرف كريم ولكن في هذا المعسكر محتاج اتعرف على ناس جديده ، وفي بعض اللاعبين كانت مشاركتهم اكتر من كريم ، انا محبش ان حد ياخد الحديث بتاعي علشان يخرجه برا السياق او المضمون” .

وشدد :”كنت عاوز اقول ان كريم في وقت ما مكنش افضل حاجه بالنسبه للنادي وكان بيتقاسم المركز في ناديه هو ومحمد هاني ، وانا في هذا التوقيت اخترت كريم ، ويمكن في وقت عدد كبير من الناس هيقول ساعتها متاخدش كريم “.

وأتم :”انا مدرب لكل المصريين ومعنديش تفريق ، ودي الرساله اللي كنت عاوز ارسلها للجماهير ، محبش حد يحرف من كلامي” .

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!