اخبار الاهلي

“تعالى درب مكاني”.. كولر يصب غضبه على أحد الصحفيين بعد التعادل المخيب أمام سموحه!!

تهكم مارسيل كولر المدير الفني لفريق الكره الأول بالنادي الأهلي على أحد الصحفيين في المؤتمر الصحفي وذلك عقب التعادل مع سموحه سلبياً.

وكان الأهلي قد تعادل مع سموحه سلبياً ، وذلك في إطار المباراه التي اقيمت بين الفريقين على ستاد السلام ضمن مباريات الجولة التاسعة من مسابقه الدوري.

إقرأ أيضاً| مفاجأة صادمه … نجم الزمالك يرفض العوده مره أخرى لصفوف الفريق رغم عرض الإدارة !!

وقال كولر في المؤتمر الصحفي عقب المباراه:”الشوط الاول كنا وحشين بعترف بده ولكن الشوط الثاني كنا افضل وخلقنا فرص قليله ولكن في المجمل مخلقناش فرص كتير والفرص الشحيحه معرفناش نخلصها”.

وواصل :”احنا كل يوم بنتكلم وبنتمرن فردي وجماعي على نقطه الميس باص ، ولكن احنا عندنا ماتش كل ٤٨ فمفيش مساحات كافيه لتدريبات فرديه ودور اللاعب ان اللي بنقوله يتطبق ويتنفذ”.

وتابع :”أحياناً بين الشوطين بنتكلم لما الفريق ميبقاش كويس وبتحاول معاه وتديله فرصه ينفذ اللي انقال بين الشوطين وفعلا الى حد ما اتحسننا الشوط الثاني”.

وعند سؤاله من أحد الصحفيين عن حسام حسن رد :” ، نزول حسام حسن متأخراً؟ لما حسام نزل مكنش فيه عرضيات ملعبناش مفرقتش ينزل بدري او متأخر ، ولكن انا الماتش اللي جي هاجي واديلك التشكيل انت تعمله ولو حصل حاجه انت تتحمل المسئولية” .

وأتم :”ملعبناش كويس ومخلقناش فرص وده مش بسبب لاعب او اتنين ده كان حاله عامه وبالذات في نقطه الميس باص “.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!