اخبار الزمالك

أحمد سليمان يطالب وزارة الرياضه باجراء ناري لانقاذ الزمالك!!

طالب أحمد سليمان عضو مجلس اداره الزمالك والمرشح في انتخابات رئاسه الزمالك سابقاً باجراء عاجل من وزراه الشباب والرياضه لانقاذ الزمالك بعد الاحداث الأخيره الفتره الماضيه .

ويمر الزمالك بحاله من التخبط وتراجع النتائج كان أخرها الهزيمه أمام فاركو بثلاثيه نظيفه منذ قليل في الدوري ، وذلك في اطار المباراه التي اقيمت بين الفريقين على ستاد برج العرب بالإسكندرية.

وقال سليمان في تصريحات إذاعيه عبر اذاعه نجوم اف ام:”أنا شايف بالاحداث اللي بتحصل في نادي الزمالك والانقسامات دي ، إنك لازم توفر المناخ المناسب والصالح للفريق ، للاسف كل حاجة بقت ضدك وكل يوم حدث”.

وواصل :”حتى ارض 6 اكتوبر اتسحبت منك وفي نفس الوقت المنافسين بيتفتح كل شوية فروع جديدة ، إحنا وصلنا 112 سنة
والزمالك فرع جديد ،لما دخلت كان عدد الاعضاء 54 الف ، دلوقتي 125 ألف “.

وشدد :” لا الوزارة لازم تتدخل بجد ، اعزل الناس شوية ، وجيب ناس ملهاش اي مطامع ترتب الدنيا وتشوف الامور كلها وتظبطها وابعد خالص عن الانتخابات دي غير لما يعاد ضبط الامور ، رغم اني هستفاد لو حصل انتخابات لكن مصلحة الزمالك أهم”.

وأتم:” عمري ما كنت ضد اي حد مهما اختلف معايا ،عكس الحالي بيخون اي حد ضده وبيشتم وبيهاجم ، يعني الناس مش حزينة وهي بتشوف الاهلي في كاس العالم والزمالك اللي عمل كل حاجة قارية من الثامانيات والتسيعنات بالمنظر ده ،طبعا فرحانين بالاهلي وصوله كمصريين ، لكني بتكلم علينا كزملكاوية”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!