اخبار الاهلي

شاهد.. أحمد موسى ينفعل على الهواء ويفتح النار على الشناوي ولاعبي الأهلي بعد فضيحة صن داونز – فيديو

فتح الإعلامي أحمد موسي النار على لاعبي الأهلي ومحمد الشناوي حارس الفريق بعد فضيحة خسارة الفريق أمام الأهلي بخماسية في بطولة دوري أبطال إفريقيا.

وتلقى الأهلي الذي حل ضيفًا على صن داونز، خماسية مُقابل هدفين، في الجولة الرابعة من دور المجموعات للمسابقة القارية.

وقال “موسى” :”عليه العوض ما عندناش فريق عايزين حد مكان الشناوي دخل فيه ۱۸ جون في 9 مباريات، كل فريق معدي يفوز على الأهلي ، اللي حصل النهاردة إهانة للأهلي وجماهيره… فضيحة كبيرة .. فين الصفقات ولجنة التخطيط هو كلام على الورق والنتيجة صفر”.

وأضاف “موسي” خلال تقديمه حلقة جديدة من برنامج “على مسؤليتي” :”اقسم بالله الشناوي لم يكن في كامل تركيزه لازم تغير وإجراءات وتحركات يليق بما حدث في النادي الأهلي، احنا في يوم حزين للمرة التانية أو التالتة على جماهير الأهلي، وأذكر مرة الكابتن صالح سليم لقى اللاعبين بتدلع قالهم اقعدوا على جنب وهات الناشئين”.

وشن “موسى” هجومة على محمد الشناوي حارس الأهلي قائلا :”معظم اللاعبين لا يستحقوا أن يمثلوا النادي الأهلي وأولهم الشناوي اللى بقالى شهر بقول إنه كفاية على الشناوي لأنه كارثة واللى عملة النهاردة كارثة لا يليق بحارس الأهلي أو منتخب مصر”.

وأكمل :”الشناوي مش معانا ولم يذهب الماتش قاعد في الجزيرة وقاعد زينا زية وده لأن مفيش حد بيحاسبهم، وطالع قبل الماتش الجو حر على أساس إنك جاي منين يعني انت عايش في مصر”.

تعليق مفاجئ من علاء مبارك بعد فضيحة خسارة الأهلي أمام صن داونز في دوري الأبطال – صورة

ووجه “موسى”حديثة للخطيب قائلا :”بقول للكابتن الخطيب جمهور الأهلي لا يستحق ما جرى وعايز قرارات عاجلة فورًا وكان لازم مجلس الإدارة ينقعد وياخد قرارات تتناسب مع الهزيمة بتاعة النهاردة”

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة