اخبار الزمالك

خالد الغندور يفضح سر تراجع الأهلي عن قضيته ضد لجنة الإنضباط ومفاجأة بخصوص الفيفا!! – فيديو

كشف الإعلامي خالد الغندور، عن سر تراجع الأهلي عن قضيته ضد لجنه الإنضباط بإتحاد الكرة المصري، بعد إصدارها عقوبة الهارب كهربا لاعب الأحمر، ودور الفيفا في ذلك.

وقال خالد الغندور في تصريحات تليفزيونيه ببرنامج “زملكاوي” عبر قناة “الزمالك”:” هستعرض معكم قضيه مهمه وتمس كل زملكاوي، فوجئنا النهارده بالمحامي الخاص بالأهلي بيعلن انه الأهلي قرر ترك الخصومه بالطعن علي إجراءات تشكيل لجنة الإنضباط بعد تنفيذ طلبتنا، ماهي المطالب القانونيه، الأيام دي مفيش حاجه طلعت ولا أتغيرت”.

وأضاف: ” هناك إتفاق حصل بين الأهلي والإتحاد بعد ما لجنة الإنضباط إتخذت قرار بإيقاف كهربا12 مباراة، الأهلي قال هنسحب حصل إتفاق بينهم والإتحاد وفقا لصحفيين كبار بتخفيض العقوبة لـ6 مباريات”.

ونابع الغندور: “بقول للأهلي سلمولي على جيروم والمسئول الكبير بالإتحاد الدولي اللي له مقر هنا في مصر والصديق الصدوق لمجلس الاهلي قالهم لازم تصححوا اوضاعكم”.

واردف:” بعدها الأهلي من أسبوع أرسل خطاب عن طريق سعد شلبي المدير التنفيذي يوم 15 مايو لمدير مركز التسويه والتحكيم الرياضي، وقال للمركز يرجى الإفاده هل المركز منتظم أومتوقف عن العمل بتاريخ رفع الدعوى ضد لجنة الإنضباط”.

وواصل: “مين قال للأهلي يعمل كده؟ هشام حطب ولا حسن مصطفى؟ علشان مركز التسويه يرد عليكم، الأهلي بعت جواب لمركز التسويه علشان يبعت له جواب رسمي ويقوله موقوف وعلشان كده رفعت دعوى، هعمل ايه”.

واكمل الغندور:” مركز التسويه مبعتش جواب رسمي الأهلي لإن الأهلي كان رافع قضيه في مركز التسويه واتحكيم ضد عبدالله وكسبه القضيه والكاس والمحكمه الدوليه وقالو امركز التسويه غير معترف به والمحكمه الدستوريه قالت مركز غير قانوني، والأهلي عارف كل ده، ايه يخليه يبعت جواب لمركز التسوية دلوقتي”.

وزاد: “الأهلي بإنسحابه من القضية بيدين نفسه والإتحاد ولجنة التظلمات والوزير، والمنظومه الكرويه في مصر، واللي كان بيتريق على الزمالك وكابتن جمال عبد الحميد والمستشار مرتضى ويقولوا حنفي،الأهلي إنسحب من القضيه مين اللي حنفي”.

وأستطرد:” انت إنهيت الخصومه في بيان انت لازم تروح المحكمة وتنهي القضية، كل ده تخوف من لجوء الزمالك للفيفا وعلشان الإتفاقات اللي حصلت علشان كهربا يلعب، إتفاق عالمي بين الأهلي والإتحاد على تخفيض عقوبه كهربا6 ماتشات، العقوبات الإنضباطيه لابد من تنفيذها وليس لها علاقه بعقوبة الإيقاف من الفيفا حال عدم دفع الفلوس”.

وأختتم:” الأيام جايه والقضيه جايه وعادل الشوربجي هيجتمع هيبثبت ان احنا مش مدلسين وبندافع عن حقنا فقط واحنا مش حنفي”.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة