اخبار الزمالكميديا الزمالك

أيمن يونس: يكشف أسباب تراجع الزمالك عن صفقة أمير عادل… ويطالب الجمهور بهذا الأمر – فيديو

كشف أيمن يونس المشرف العام على الكرة بنادي الزمالك كواليس قرار النادي عن التراجع مع صفقة أمير عادل، بعد توقيعة على عقود إنضمامه للفريق خلال الأيام الماضية.

وأعلن نادي الزمالك اليوم عن التراجع عن التعاقد مع أمير عادل وذلك بعد توقيعة على عقود إنضمامه مع الفريق لمدة 4 سنوات خلال الفترة الماضية.

وقال “يونس” : “كلمة مفيش امكانيات للتعاقد مع لاعبين لا مفيش كده الزمالك بخير وقدراته المالية تخليه يعمل اللي عاوزه”.

وأشار :”أشرف قاسم راح الصبح باتشيكو قاله لو أمير عادل منزلش الملعب مش عاوزه وكنا هنسجله في يناير وكان هيتم تجهيزه لكن انه مينزلش لا مش عاوزه وقال مش هجيب لاعب عن طريق الفيديو”.

وأضاف “يونس” في تصريحات لبرنامج “زملكاوي” على قناة “الزمالك” :” الرجل قال مش هتعاقد مع لاعب، عن طريق الفيديو وقولت لاشرف خليه يراجع نفسه ولكنه صمم انه يشوفه في الملعب”

وتابع :” الأول وبتقولوا ليه بتوقعوا وتلغوا مافي أندية بتتعاقد مع 40 لاعب يتراجعوا، المهم عندي الحفاظ على الفرقه وعندي قوام فرقة 3 و4 لاعبين في كل مركز والله اكبر عليهم”.

وواصل :” ينفع تدخل لاعب بدون كواليتي عالي، الزمالك يستحق أفضل اللاعبين احنا دخلنا من 3 أيام وعملنا شغل السنة كلها، وعاوزين ننافس على الدوري بدري عندنا لاعيبه جيدة ولازم نستنفر الفوز ببطولة والجماهير بتزعل لما بيكون عندها فرقة كويسه وتخسر”

وأكمل “يونس” :” ده وقت الدعم في ناس بيرتبطوا باشخاص وبيحبوهم لكن الاجمل والاهم الارتباط بالكيان وكلنا بدونه لاشئ وبطمن الجماهير”

شاهد:

 

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة