اخبار الزمالك

مقدمة محمد أبو العلا في برنامج “زملكاوي”… ويعلق على مؤتمر اللجنة المعينة

أشاد محمد أبو العلا نجم نادي الزمالك السابق، ومقدم برنامج ” زملكاوي” على قناة ” الزمالك” بالمؤتمر الذي عقدته اللجنة المعنية لنادي الزمالك عقب خسارة الفريق أمام الترجي التونسي في دوري أبطال أفريقيا

وقال ” أبو العلا” :” بعدمباراة الترجي كان أهم شئ حصل هو المؤتمر الصحفي الراي العام الزملكاوي كان مستني المؤتمر الصحفي ويسمعوا الارقام ويعرفوا كل للي حصل وان رئيس اللجنة عماد عبدالعزيز يطلع يتكلم لان ف ناس كتير مش شافوه”.

واشار :” الناس الموجودة دي المهم فيهم انهم قليلي الكلام لان اللي بيعمل مبيكلمش وعانينا في اوقات سابقة من كثرة الكلام”.

وأضاف “أبو العلا” خلال تقديمه حلقة جديدة من برنامج ” زملكاوي” على قناة ” الزمالك” :” كان مهم توضيح الأرقام والعروض اللي جت للعيبة وتوضيح كل الامور والموتمر ده كنا محتاحينه بدري شويه لان الناس كانت بتتسائل ده مشي ليه وده جه ليه”.

وتابع :” كان فيه أزمات مالية وأمور كتير الضغوط اللي من الإعلام والعروض الناس الموجوده مسعوش للمنصب اللي هم فيه علشان كده بنقول أعضاء اللجنة المكلفة لادارة النادي”.

وواصل :” الناس دي لقوا نفسهم في وش المدفع ولقوا حاجات كتير، وانا مش من عادتي امجد بشكل كبير أو انتقد انا بسعى للرد على التساؤلات”.

وأكد ” أبو العلا”: “عاوزين نحط سبوت على المؤتمر لان كان فيه ضغوط كبيرة وتوضح أنت وارث ايه وانك حاولت تشتغل، وقرارات مهمة كان لازم تاخدها باسرع وقت، واتفاقية الفرع الجديد مع الإنتاج الحربي”.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة